استاندار زنجان تاکید کرد:اداره نادرست مدارس هیات امنایی زنجان

جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار زنجان با محوریت نحوه مدیریت مدارس هیات امنایی تشکیل شد.

به گزارش خبر آنلاین استاندار زنجان درباره مدارس هیات امنایی و نحوه مدیریت این مدارس گفت: اداره عموم مدارس به شکل هیات امنایی، امر درستی نبوده و با هیچ منطقی قابل دفاع نیست. جمشید انصاری با بیان اینکه قاعده کردن یک روش استثنایی، کار درستی نیست افزود: قاعده اداره مدارس به شکل مقررات و قواعد ابلاغی دولت است و در این راستا برخی مدارس به شکل هیات امنایی اداره می شوند. به گفته وی، طبق آئین نامه شرایط خاصی برای مدارس پیش بینی شده که می توانیم برخی مدارس را به شکل هیات امنایی اداره کنیم و از آنجایی که همه مدارس واجد این شرایط نیستند، برخی از مدارس ظرفیت اداره بشه کل هیات امنایی را دارا نیست. انصاری بازنگری درباره روند تبدیل مدارس عادی به هیات امنایی را مهم دانست و گفت: شورای آموزش و پرورش استان با همکاری اداره کل می تواند، طرحی مبنی بر امکان استفاده برخی از قواعد مربوط به مدارس هیات امنایی در مدیریت مدارس عادی را تهیه و به وزارتخانه ارسال کند.

مرتضی تمجیدی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز به ارائه گزارشی از اهم اقدامات آموزش و پرورش در سال جاری پرداخت و اعلام کرد: بیش از30 هزار نفر در قالب 4 هزار و 300 خانواده از فرهنگیان کشور نوروز امسال در مدارس و مراکز فرهنگی استان اسکان یافتند.

وی اجرای برنامه­ ریزی برای ایجاد ساختار جدید آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استقرار پایه نهم و حذف پایه اول دوره دوم دبیرستان را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: با حذف پایه اول دوره دوم مقطع دبیرستان، تعدادی از معلمان مازاد خواهند بود که به دنبال ساماندهی و استقرار این تعداد از معلمان در کلاسهای مربوطه هستیم. تشکیل کارگاه­های پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مقطع دانش آموزی و استفاده از اساتید مجرب در این همایش ها و کارگاه ها، دیدار معلمان نمونه استان با رهبر معظم انقلاب در هفته معلم و دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان منتخب نواحی و مناطق با مقام عالی استان، برگزاری المپیادهای علمی در بین 1300 دانش آموز و راهیابی 75 نفر به مرحله دوم از دیگر اقداماتی بود که مدیر کل آموزش و پرورش به آنها اشاره کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =