مهر نوشت:

رییس جمهور مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

در ابلاغیه حسن روحانی، رییس جمهور و رییس شورای عالی اداری آمده است: شـورای عالی اداری در یکـصد و هفتاد و سـومین جلسه مورخ ۱۱ خردادماه امسال خود بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (در این مصوبه سازمان نامیده می‌شود) به استناد بند ۱۱ ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و در اجرای تکلیف مقرر در بند ۱۷ برنامه نقشه راه اصلاح نظام اداری، ابلاغیه شماره ۵۶۲/۹۳/۲۰۶ مورخ ۲۰ فروردین ۹۳ رئیس‌جمهور، موضوع پیش‌بینی ضوابط و مقررات لازم برای تأمین و نگهداشت کارشناسان متخصص ستادی در دستگاه‌های اجرایی، «ضوابط تأمین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی کشور» را به شرح زیر تصویب کرد که برای اجرا ابلاغ می‌شود:

ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی کشور

ماده ۱- به منظور تقویت توان کارشناسی و ارتقای کیفیت تصمیم‌سازی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به تامین نیروی انسانی متخصص در ستاد دستگاه‌ها طبق مفاد این مصوبه اقدام می‌شود.

ماده ۲- برای آن دسته از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل تحت نظر رییس‌جمهور و موسسات دولتی و استانداری‌هایی که متقاضی استفاده از این مصوبه می‌باشند، متناسب با تعداد پست‌های سازمانی معاونت وزیر، ادارات کل و دفاتر ستادی تخصصی و عناوین همسطح، در چارچوب شرایط تخصصی احراز مشاغل و معیارهای پیش‌بینی شده در این مصوبه، نسبت به تامین نیروی انسانی متخصص اقدام می‌گردد.

تبصره- دستگاه‌های متقاضی نسبت به تامین اعتبار و پست سازمانی برای اجرای این مصوبه از محل صرفه‌‌جویی و سایر منابع در اختیار برای مشمولین اقدام کنند.

ماده ۳- افراد مشمول این مصوبه علاوه بر شرایط عمومی موضوع ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌بایست واجد شرایط زیر باشند:

الف) دارا بودن شرایط احراز طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مربوطه

ب) دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تحصیلی مربوط با معدل حداقل ۱۶

ج) داشتن سن زیر ۴۰ سال

د) مرتبط بودن رشته تحصیلی کارشناسی ارشد با دکتری

ه) دارا بودن رتبه کمتر از ۵۰۰۰ گروه های ریاضی فیزیک و علوم تجربی و رتبه کمتر از ۲۰۰۰ سایر گروه‌ها در کنکور سراسری و کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

و) تسلط به یک زبان خارجی

ز) تسلط به فناوری‌های نوین و نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی مرتبط

ح) قبولی در آزمون عمومی

تبصره ۱- افرادی که دارای توانمندی‌های زیر باشند در انتخاب نهایی اولویت دارند:

- دارا بودن تجربه کاری مؤثر در شغل مرتبط در بخش دولتی و غیردولتی

- دارا بودن گواهینامه‌های مهارتی بین‌المللی مرتبط با شغل

- داشتن مدرک بین‌المللی زبان ( GRE,TOLIMO,TOEFL,IELTS و ...) با حدنصاب نمرات اعلام شده در آگهی استخدام

- آشنایی به مقررات اداری، مالی، محاسباتی و برنامه‌ریزی

تبصره ۲‌- کارشناسان واجد شرایط در این ماده که در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، برای احراز پست‌های مذکور می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

ماده ۴- برای استفاده بهینه از توانمندی افراد مشمول این مصوبه برای هریک از معاونت‌های وزرا و سازمان‌ها و ادارات کل ستادی و عناوین همسطح، حداکثر دو پست سازمانی تحت عنوان دستیار، از محل تغییر عنوان پست‌های بلاتصدی دستگاه‌ها در واحدهای مربوط ایجاد می‌گردد.

تبصره - متناسب با این پست‌ها رشته‌های شغلی مربوط به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی می‌رسد.

ماده ۵- فرآیند انتخاب افراد مشمول عبارت است از:

- برآورد تعداد افراد موردنیاز و تعیین سهمیه برای هرکدام از دستگاه‌ها توسط سازمان در سقف ۲۰۰۰ نفر برای تمام دستگاه‌های اجرایی مربوط

- تعیین مدارک تحصیلی مرتبط، متناسب با شرایط احراز طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل و شایستگی‌های شغلی موردنیاز هرکدام از دستگاه‌های اجرایی

- صدور مجوز استخدام برای دستگاه‌های مربوط توسط سازمان در چارچوب سهمیه تعیین شده

- برگزاری آزمون عمومی توسط سازمان طبق مقررات ذی‌ربط

- انجام مصاحبه‌های تخصصی و آزمون‌های روان‌شناختی و سنجش شایستگی‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با مشارکت موسسات تایید صلاحیت شده، طی مراحل گزینش، دوره آموزشی بدو خدمت، ارزیابی و انتخاب نهایی

تبصره- برنامه آموزشی بدو استخدام این افراد توسط سازمان تنظیم و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی معتبر انجام می‌شود و آموزش‌های تخصصی توسط دستگاه‌ها تنظیم و اجرا می‌شود.

ماده ۶- انتصاب و صدور حکم استخدام قراردادی یا پیمانی پس از طی مراحل مذکور و تایید سازمان، توسط دستگاه‌ها انجام می‌شود.

ماده ۷- برای جذب و نگهداری افراد مشمول، سازمان نسبت به ارائه پیشنهاد برای بهره‌مندی از فوق‌العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به هیات وزیران اقدام کند.

تبصره- دستگاه‌های اجرایی در چارچوب اختیارات قانونی، منابع و امکانات، نسبت به ارائه خدمات رفاهی، پرداخت مزایا از محل کمک‌های رفاهی و پرداخت فوق‌العاده‌ها تا سقف مصوب به افراد مشمول اقدام کنند.

ماده ۸- دستگاه‌ها موظفند این افراد را در چارچوب ضوابطی که سازمان ابلاغ می‌کند، ارزیابی و در صورت موفقیت، نسبت به تمدید قرارداد و ارتقای شغلی آنها اقدام کنند.

ماده ۹- مسوولیت هدایت و نظارت بر اجرای این مصوبه به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذی‌ربط است و سازمان موظف است گزارش اجرای این مصوبه را در مقاطع یکساله به شورای عالی اداری ارائه کند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    یکی نیست بگه شما جوابای آزمون استخدامی خردادو بده استخدام جدید پیشکشت