مردم سردر گم هستند/ روند کار قطار شهری کرج شفاف نیست

پس از تذکر امام جمعه کرج از تریبون نماز جمعه، به دست اندر کاران قطار شهری تکاپوی جدیدی ایجاد شد و اکنون اهم سوالات خبرنگاران پیرامون روند کار مترو است، البته به گفته برخی مسئولان اقدامات زیادی صورت می گیرد ولی زیر زمین و خارج از دید مردم است.

به گزارش خبرآنلاین- البرز: معاون هماهنگي امور عمراني استاندار البرز، با اشاره به 6 خط مصوب مترو كه نسبت به ساير استان ها برتري دارد، می گوید: در ابتداي كار قطار شهري كرج مقرر شد، كه فاز اول اين طرح در سال 89 به بهره برداري برسد، اما به دليل پاره اي از مشكلات كه براي پيمانكار اين طرح ايجاد شد، اين امر محقق نشد.
هيربد معصومي می افزاید: وقفه اي كه ايجاد شده، اكنون منجر به نارضايتي مردم و تذكرات امام جمعه كرج شده است، البته تاکنون 406 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای این طرح پرداخت شده این در حالی است که شهرداری کرج تنها 200 میلیارد تومان اعتبار پرداخت کرده است.
وي تاكيد می کند: چندي پيش براي تسريع در امور، برای تكميل و راه اندازي خط 4 قطار شهري، با يك شركت چيني تفاهم نامه امضا شد.
دولت به تعهدات خود عمل نکرده است
در جايي ديگر نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان می کند: يك سوم مبلغ كل راه اندازي قطار شهري به عهده دولت است، كه تاكنون چندان به تعهدات خود عمل نكرده است.
محمد جواد كوليوند، می گوید: دو جلسه سنگين با حضور دكتر نوبخت برگزار شد، كه طي ان دولت موظف به پرداخت 96 ميليارد تومان و شهرداري كرج نيز متعهد به پرداخت 250 ميليارد تومان اعتبار شد.
وي با تاكيد به اينكه قطار شهري از ايستگاه چهار راه طالقاني تا حصارك بايد در شش ماهه اول 95 راه اندازي شود، می افزاید: براي راه اندازي قطار شهري در اين مسير، به هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است.
فعلا به خط 4 مترو نیاز نیست
نايب رييس كميسيون عمران شوراي شهر كرج، تجهیز و راه اندازي خط 4 قطار شهري را در شرایط فعلی اشتباه مي داند و می گوید:اولویت راه اندازی با خط یک و دو مترو است، تا مردم بتوانند، هر چه سریع تر از این امکان استفاده کنند، بنابراین تصمیم گیری برای خط 4 اکنون لزومی ندارد.
مریم قهرمانی می افزاید: مجموعه شهرداری تاکنون بالغ بر 550 میلیارد تومان برای راه اندازی قطار شهری از محل فروش اراضی مرغوب شهر، هزینه کرده، ولی اکنون کار زیادی توسط پیمانکار صورت نگرفته است.
وی می گوید: نا هماهنگی هایی در این زمینه وجود دارد، که هر روز از پیشرفت کار می کاهد و بهره برداری از این طرح بزرگ که از ملزومات کلانشهر کرج است، به تعویق می افتد.
مردم سردر گم هستند
در صحبت های مسئولان شهر و استان چند گانگی به وضوح حس می شود، که مردم را سردرگم می کند، در جایی دولت به دلیل عدم پرداخت یک سوم از سهم خود برای راه اندازی قطار شهری مقصر شناخته می شود، در جایی نیز مسئولی دیگر سهم پرداخت شده توسط دولت دو برابر شهرداری عنوان می کند.
در جایی تفاهم نامه ساخت و راه اندازی خط 4 مترو با حضور شهردار کرج و معاون عمران استاندار، به امضا می رسد، در حالی که نایب رییس کمیسیون عمران شورای شهر کرج، این امر را بی مورد می داند، با تمام این تفاصیل نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قول راه اندازی مترو در شش ماهه اول سال 95 را می دهد...
این طور که به نظر می رسد روند کار قطار شهری کرج برای مسئولان ارشد شهر نیز شفاف نیست، چه برسد به مردم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =