مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم از فعال سازی توسعه خوشه سوهان قم بعنوان چهارمین خوشه کسب وکار استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، اميرهوشنگ طيبي نژاد با اعلام اين خبر اظهارداشت: پس از موفقيت اين شركت در فعال سازي توسعه خوشه هاي فرش دستباف، كفش ماشيني و مبلمان، امروز شاهد فعال سازي توسعه خوشه سوهان قم بعنوان چهارمين خوشه كسب وكار استان مي باشيم.

وي خاطرنشان ساخت: خوشه سیستمی اجتماعی، اقتصادی است كه توسعه آن در يك منطقه می تواند نشان دهنده وجود مزیت های مرتبط در يك صنعت و توليد خاص در آن منطقه باشد.

وي بيان داشت: در صورتی که بتوان با يك كار مطالعاتي و برنامه ريزي شده موانع موجود فعالان خوشه را مرتفع نمود و فرصت های جدید داخلی و جهانی را در مقابل آن ها قرار داد، می توان با توانمند سازی انتظار توسعه آنها را داشت.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي قم گفت: در همين راستا معتقديم اين مهم به عنوان یک استراتژی نوین مورد توجه اين شركت قرار گرفته و در راه و مسير مشخص شده براي خوشه هاي كسب وكار استان قم گام هاي مهم و كاربردي برداشته است و نتايج اقدامات انجام شده نيز قابل ارزيابي است.

وي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر تعداد 4 هزار نفر مستقيم و نزديك به 10 هزار نفر به صورت غير مستقيم در استان قم با توليد سوهان در ارتباط هستند، آن را ظرفيتي مهم در پيش روي برنامه ريزان و مسوولان دانست وگفت: بدنبال آن هستيم تا با مشاركت دستگاههاي مربوطه و فعالان خوشه سوهان، سوغات قم را بعنوان سوغات كشور در عرصه بين الملل معرفي كنيم.

وي در پايان يادآور شد: در همين راستا نخستين جلسه شوراي راهبردي خوشه سوهان قم با حضور كارشناسان دستگاههاي مربوطه، عامل توسعه خوشه سوهان و فعالان آن به همت معاونت صنايع كوچك اين شركت برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =