ایرنا نوشت:

'دانشگاه اسلامی بین المللی اسلام آباد' یکی از بزرگترین دانشگاه های پاکستان است که در سال 1980 از سوی آل سعود در این کشور پایه گذاری شده و تازه ترین اخبار و گزارش ها حکایت از دیده شدن ردّ پای عناصر گروه تروریستی داعش در این دانشگاه است.

روزنامه اردو زبان 'نوای وقت' در یکی از گزارش های روز دوشنبه خود از پیدا شدن نشانه هایی مبنی بر فعالیت عناصر وابسته به گروه تروریستی-تکفیری داعش در این دانشگاه خبر داد.

در این گزارش آمده است: پرچم داعش، کتابچه ها و جزوات و لوح های فشرده حاوی نظریه های این گروه تکفیری-تروریستی در دانشگاه پیدا شده است و برخی از مسوولان و معاونین این دانشگاه موضوع فعالیت عناصر داعش در این نهاد آموزشی-اسلامی را از پلیس و نهادهای امنیتی پنهان کنند.

هم اکنون یک تبعه سعودی به نام 'احمد یوسف احمد الدرویش' مستقر در این دانشگاه، در راس تصمیم گیری ها و تعیین سیاست اصلی دانشگاه قرار دارد و اصلی ترین چهره هدایت کننده دانشگاه محسوب می شود. بخش عمده ای از بودجه این دانشگاه نیز از سوی عربستان تامین می شود.

نوای وقت نوشت: تقریبا سه هزار دانشجوی خارجی در رشته های مختلف دانشگاه اسلامی بین المللی اسلام آباد مشغول به تحصیل هستند اما متاسفانه به دلیل نبودن نظام بررسی و نظارت بر دانشجویان خارجی و افراد خارج از محوطه دانشگاه که با این دانشجویان ملاقات می کنند، فضا برای نفوذ عناصر داعش در این دانشگاه مهیا شده و برخی افراد قصد دارند از طریق توزیع کتابچه ها، جزوات و لوح های فشرده حاوی عقاید افراطی داعش، آن در بین دانشجویان به ویژه دانشجویان پاکستانی تبلیغ کنند و ترویج دهند.

براساس این گزارش، دانشجویانی از بیش از 40 کشور جهان در دانشگاه اسلامی بین المللی اسلام آباد حضور دارند اما مسوولان دانشگاه هر بار از فراهم کردن اطلاعات و جزییات کامل درباره دانشجویان خارجی برای نهادهای اطلاعاتی و پلیس اسلام آباد خودداری کرده اند و این رفتار چند بار از سوی مقامات این دانشگاه تکرار شده است.

با وجود گزارش های فراوان رسانه های مختلف پاکستان از حضور گروه تروریستی داعش در این کشور، مقامات رسمی آن تاکنون این موضوع را تایید نکرده اند و فقط در مواردی گفته اند که تهدید داعش را برای کشورشان جدی می دانند.

در آبان ماه سال گذشته نیز برپایی نمایشگاهی در این دانشگاه که پرچم و تصاویری از مقامات رژیم صهیونیستی در یکی از غرفه های آن به نمایش درآمده بود، در پاکستان به شدت جنجال آفرید و موجب اعتراض و خشم شدید مردم این کشور شد.

بسیاری از مسوولان و حتی مقامات عالی پاکستان بارها به صراحت اذعان کرده اند که کمک های مالی و حمایت های ایدئولوژیک عربستان از بسیاری از مدارس دینی پرتعداد در پاکستان، دانش آموزان و دانشجویان این مدارس را به سمت افراط گرایی سوق می دهد که نتیجه آن افزایش پدیده شوم تروریسم در این کشور و منطقه خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =