اعضای شورای های اسلامی شهرازهرگونه قومیت گرایی پرهیزکنند

به گزارش خبرآنلاین، امام جمعه پلدختر گفت: وحدت و همدلی بین اعضای شورای اسلامی و شهردار موجب پیشرفت شهر می شود.

حجت الاسلام محمد سوری  در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس شهرداری ها و دهیاری ها وی با بیان این که شهردار در خط مقدم مدیریت شهری قرار دارد افزود: اعضای شورا و شهردار با همکاری و هم افزایی و استفاده از خرد جمعی، نسبت به ساماندهی مسائل شهری و روستایی و جذب رضایتمندی بیش از پیش مردم تلاش کنند.

امام جمعه پلدختر شوراها را نهادهایی اجتماعی و غیردولتی دانست و گفت: شوراهای اسلامی متعهد به اجرای خواسته مردم هستند و وظیفه دارند به مردم خدمت کنند و به مشکلات شهر و روستای خویش بپردازند.

حجت الاسلام سوری قانون را ملاک دانست وافزود: تمام کارها و فعالیت ها و برنامه ها باید بر اساس قانون صورت گیرد .

وی با بیان این که شوراها از مهمترین مولفه های همدلی و همزبانی دولت و ملت هستند گفت: اعضای شورای شهر و شهرداری برای مبلمان شهری همت کنند و مسایل فرهنگی ، عمران و مبلمان شهری باید از اولویت های شهرداری باشد .

حجت الاسلام سوری بر کار کارشناسی و مشورت با افراد متخصص در فعالیت ها تاکید کرد و افزود:کارها سلیقه ای نباشد زیرا کار بر اساس سلیقه برای هیچ کس پذیرفتنی نیست.

فرماندار پلدختر گفت:شوراها تجلی و عرصه تمرین مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت و شکوفایی اجتماعی و فرهنگی و عمرانی هستند که می توانند حلقه ارتباط مردم و دولت باشند و به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند.

قدرت اله ترابی نژاد با بیان این که شوراها رسالتی بالاتر و والاتر از توسعه و عمران شهرها دارند تصریح کرد: رسالت شوراهاتثبیت نهاد مردمی و ارتقای کارآیی این نهاد است و تعامل اعضای شورای شهرستان با همدیگر و ارتباط با دستگاه های اجرایی می تواند به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک کند.

فرماندار پلدختر نقش شوراها را در مشارکت مردم در امور اجرایی بسیار مهم دانست و گفت:شوراها با برنامه ریزی اصولی و همچنین ایجاد وفاق و همدلی در راستای خدمت شایسته به مردم می توانند بیش از این گام بردارند.

ترابی نژاد شهرداری را طبق قانون نهادی خودگردان توصیف کرد و افزود: درآمدهای این نهاد براساس درآمد زایی از مردم وصول می شود که مردم باید با پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در زمینه خدمت رسانی کمک کنند.

فرماندار پلدختر گفت: شهرداری با اختصاص اعتبار، مجموعه تفریحی زیبا کنار در حدفاصل رودخانه کشکان و کشتارگاه احداث کند .

 

اسما اسماعیل پور

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =