سوال عضو شورای شهر کرج از شهردار: سفر شما به نیویورک چه فایده ای برای شهر کرج دارد؟

طرح سوال از شهردار توسط 5 تن از اعضای شورای شهر در صحن شورا در جلسه قبلی مطرح شد این در حالی است که شهردار به دلیل سفر به نیویورک در صحن شورا حضور نداشت طبق قانون شهردار پس از 10 روز می بایستی جواب سوال کنندگان شورا را پاسخ دهد در همین ارتباط میر ابراهیم صدیق عضو شورای شهر گفتگویی را با خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز انجام داده که می خوانیم:

اسماعیل حیدرپور خبرگزاری خبر آنلاین-البرز:


** چه شد که طرح سوال از شهردار را در صحن شورا مطرح کردید؟
• وقتی نمایندگان شورا سوالاتی را به طور شفاهی از شهردار می پرسند و ایشان نمی تواند به صورت شفاهی نمایندگان شورا را قانع کند در غالب سوالات کتبی مطرح می شود و آقای شهردار ظرف 10 روز برای جوابهای خود را با استدلال در اختیار شورا قرار دهد.

** در صورتی که او نتواند جواب قانع کننده موردنظر اعضا را بدهد تکلیف چیست؟
• اگر پاسخ قانع کننده نباشد با 7 نفر استیضاح ، و با 14 رای شهردار عزل می شود.

** مثل اینکه معتقدید شهردار نمی تواند جواب قانع کننده سوالات شما را بدهد؟
• ما نماینده مردم هستیم و در مقابل تک تک رای هایی که از مردم گرفته ایم باید پاسخگو باشیم متاسفانه بعضی از همکاران ما برای طرح سوالات و طرح مشکلات رودربایستی می کنند نباید رفاقت با یک شخص فدای رفاقت یک شهر شود. تک تک اعضای شورا در مقابل رای مردم می بایستی پاسخگو باشند. سوال من از همکاران شورایی این است آیا سوالاتی که ما مطرح کرده ایم را به عنوان مشکلات مردم قبول دارید یا خیر؟ اگر واقعا جواب آنها منفی است یعنی اینکه عملکرد شهردار ایده آل است که در این صورت این همه مشکلات و معضلات در سطح شهر چه می گوید! پس با همه این تفاسیر ما باید از حق مردم دفاع کنیم، متاسفانه شهردار و شهرداری پاسخگوی مردم نیست. من به عنوان عضو شورای شهر نمی توانم با شهردار ملاقات کنم و مشکلات مردم را به او بگویم، وقتی من به عنوان عضو شورا نمی توانم با شهردار ملاقات کنم پس مردم چه بگویند.

** به نظر شما عملکرد شهردار ضعیف است؟
• بله، به نظر من عملکرد شهردار ضعیف است، ساختن چند پل زیرگذر، آسفالت و ... نشان دهنده عملکرد موفقیت آمیز یک شهردار نیست! شهر کرج با معضلات بسیار بزرگی روبروست که شهرداری متاسفانه هیچ اقدامی در راستای رفع این مشکلات انجام نداده است. به طور مثال متکدیان، شغل های کاذب دست فروشان و معضل پارکینگ ، به نظر من شهرداری کرج در مسائل عمرانی، فرهنگی ، اجتماعی نیز بسیار ضعیف عمل کرده است.

** پس شما از عملکرد ترکاشوند کاملا ناراضی هستید؟
• بله همین طور است. زمان رای گیری گفتیم چون ترکاشوند کرجی است و به مسائل و مشکلات شهر بیشتر اشراف دارد به او رای دادیم البته خود او نیز وعده جذب سرمایه گذاران بزرگ را به کلانشهر کرج داده است که متاسفانه طی این مدت چنین وعده ای نیز عملی نشده است. به نظر من عملکرد شهردار بسیار ضعیف است.

** شما اشاره کردید به اینکه به عنوان عضو شورا نمی توانید شهردار را ملاقات کنید، اتفاقا نماینده ولی فقیه در کرج نیز در خطبه ها به برخی از مسئولین شهرداری تذکر داد که لایه های دور خود را کم کند؟
• نماینده ولی فقیه حق دارد چون مردم وقتی برای رفع مشکلاتشان به شهردار و شهرداری مراجعه می کنند و جوابی نمی گیرند به دیگر ارگان ها و نزد دیگر مقامات استان می روند مگر غیر از این است که ارباب رجوع که همان مردم هستند ارباب مسئولین هستند. اما متاسفانه آقای شهردار، شأن خود را بالاتر از این حرفها می داند، چندی پیش در جلسه ای که شخص استاندار و کارشناسان در خصوص قطار شهری حضور داشتند آقای شهردار در آن جلسه شرکت نکرد و صراحتا گفت شأن من شرکت در جلسه ای که کارشناس در آن حضور دارد نیست این در حالی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، رهبر معظم انقلاب می فرمایند: به من بگویید خدمتگزار، نگویید رهبر.

** در گفتگوی اختصاصی خبرگزاری خبرآنلاین با بهنام محمودی دیگر عضو شورا، وی اشاره کرد با انتقاد و طرح سوال از شهردار دنبال باج گیری نیستم نظر شما در این مورد چیست؟
• ببینید این هم از آن حرفهاست من فکر می کنم بعضی دوستان در مدیریت شهری به خاطر اینکه نمایندگان شورا را تحت فشار قرار دهند که آنها مطالبات مردم را پیگیری نکنند به آنها از این انگ ها می زنند احتمالا آقای محمودی نیز در جواب برخی شایعه سازان که در مدیریت شهری این مسائل را مطرح می کنند این مسئله را مطرح کرده که هدفش از طرح سوال رفع مشکلات مردم بوده اما مطمئن باشید این مسائل نخ نما شده، چرا که آقایان می خواهند با از بین بردن زمان شرایطی را به وجود آورند که عمر شورا تمام شود. اینکه بخواهیم اعضای شورا را به دلیل حق قانونی که در اختیارشان است که همانا پیگیری مطالبات مردم می باشد متهم کنیم یک بی انصافی محض است. اتفاقا سوال ما از دوستان مدیریت شهری این است که چرا برخی پیمانکاران که شرایط کار در این شهر را ندارند بیشترین پروژه ها در اختیار آن ها قرار گرفته در حالی که خیلی از آنها حتی توانایی پرداخت مطالبات کارگران خود را نیز ندارند.

** شنیدیم برخی از پرسنل شهرداری و خدمات شهری نیز مطالبات زیادی از شهرداری دارند؟
• بله صد در صد صحیح است متاسفانه برخی از همکاران ما در شهرداری که در خدمات شهری هستند 4 ماه حقوق نگرفتند سوال من این است که این عزیزان که در خدمات شهری، پلیس ساختمان و قسمت های دیگر مشغول به کار هستند چرا باید از پول تو جیبی خود بنزین بزنند. آنها چگونه باید امرار معاش کنند . در گذشته شهرداران سابق با خرید زمین ها برای کلانشهر کرج ارزش افزوده آورده اند در حالی که آقای ترکاشوند با فروش زمین ها این سرمایه های شهرداری را از بین می برد و شما دیدید که چندی پیش نیز آقای دادگو رئیس شورا به وام های میلیاردی با سودهای کلان اشاره کرد که شهرداری باید زیر بار وام های این چنینی قرار گیرد.

** نظر شما در مورد سفرهای اخیر شهردار به کشورهای خارجی چیست؟
* نمی دانم آقای شهردار با چه هدفی به نیویورک سفر کرده و چه دستاوردی برای شهر کرج داشته آیا قرار است تکنولوژی شهر نیویورک را به شهر کرج بیاورد و ایشان قرار است ایده های موجود در شهر نیویورک را در شهر کرج پیاده کند؟ هدف از سفر به آرژانتین چه بود، رفتن به چین چه دستاوردی را برای شهر کرج در پی داشت؟ بعضی ها می خواهند شورا از حق قانونی خود که همانا پیگیری مطالبات مردم و طرح سوال از شهردار است را از وظایف اصلی خود دور کنند تا عمر شورا به اتمام رسد و شهردار نیز به کارش ادامه دهد.

** بعضی از اعضای شورا معتقدند اگر این شهردار برود چه کسی باید با تجربه ای که ترکاشوند دارد شهردار کرج شود؟
• این هم از آن دسته از حرفهاست آقای محسن هاشمی ، آقای دکتر نصیری و... کاندیداهای شهرداری کرج بودند. آقای ترکاشوند هم از بدنه همین شهرداری کرج به شهرداری رسیده و مطمئنا ایشان می توانند در سنگر دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق عمل کنند و شهردار دیگری نیز می تواند جای او رابگیرد من به عنوان عضو شورای شهر خجالت می کشم در برخی مناطق قدم بگذارم به طور مثال شما از محله آق تپه بازدید کرده اید؟ خیلی از قسمت های شهر کرج همین وضعیت را دارند. بودجه 1650 میلیاردی شهرداری باید مدیریت هزینه شود بهرحال مشکلات و معضلات بسیار زیاد است و امیدوارم همکاران من در شورا رودربایستی و رفاقت را قاطی مسائل کار و پیگیری مطالبات مردم نکنند، تک تک اعضای شورا از مردم رای گرفته اند و آقای ترکاشوند با رای ما اعضای شورا شهردار شده است پس ما موظفیم پیگیری مطالبات مردم هستیم ضمن آنکه برای آقای شهردار در سنگرهای دیگر فرصت خدمت وجود دارد و بهتر است که همکاران عزیز در خصوص طرح سوال از شهردار جدی تر با قضایا برخورد کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    31 0
    کاملا موافقم .شهردار اصلا به فکر شهر کرج و معضلات آن نیست.
  • محمدی IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    20 0
    متاسفانه عملکرد شهردار بسیار ضعیف بوده و هست. حتی افتتاح آن چند پل غیراستاندارد نیز هدفی جز تبلیغ برای ایشان و ... با پیمانکاران آن پروژه ها نداشت ضمن اینکه من به عنوان یک کرجی میگم اگه ایشون یه دربست میگرفت و میرفت شهرداری تهران رو بازدید میکرد خیلی دستاورد بهتری داشت تا اینکه با صرف هزینه هنگفت تور دور دنیا گذاشته
  • شایان A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    3 0
    الان اوضاع کرج به قدری نابسامانه که شهردار نباید فرصت سر خاروندن داشته باشه ، چه برسه به اینکه مرتب سفرهای خارجی بره . واقعا کرج بدترین کلانشهر ایران از لحاظ مدیریت شهریه . شما به هر کجای کرج نگاه کنید کمبودها دارن فریاد میزنن. به قول دوستمون شهردار به جای سفرهای دور دنیا تا همین تهران بره کلی درس میگیره. نمیدونم چه کسی باید به داد مردم کرج برسه.
  • حمید IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    3 0
    سلام من ساکن شهرک 17 شهریور دقیقا روبروی شهرداری منطقه 10 هستم. وضعیت خیابانها از نظر آسفالت بسیار نامناسب می باشد.ساخت و ساز غیر مجاز بیداد می کند بطوریکه در خیابان اول شرقی روبروی شهرداری ملکهایی با طبقات زیاد تعداد واحد غیر مجاز و بدون پارکینگ براحتی در حال احداث می باشند.در چند روز گذشته نیز که شهرداری قصد رسیدگی به فضای سبز شهرک را داشت مجبور به عدم آبیاری درختان وسط بلوار گردید که باعث خشک شدن برخی از درختها شد درحالیکه این عملیات باید در فصول سرد سال صورت می گرفت.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    متاسفانه مشکلات اینچنینی در شهرهای دیگر هم وجود دارد...