واحد مرکزی خبر نوشت:

نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با وندی شرمن معاون وزیرخارجه امریکا و رابرت مالی دستیار ویژه اوباما که صبح امروز چهارشنبه در هتل کوبورگ وین آغاز شده بود پس از یک ساعت ونیم پایان یافت .

به گزارش واحد مرکزی خبر از وین، از دقایقی دیگر نشست علی اکبر رییس سازمان انرژی اتمی با ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا آغاز می شود.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران دیشب درباره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه  روسیه مبنی بر وجود ده مورد اختلاف گفت: این  بستگی دارد از چه سطحی به اختلافات نگاه کنیم، برخی از اختلافات اساسی و کلان شاید دو سه مورد بیشتر نباشد و در مرحله بعدی اختلافات دیگری است که از اهمیت کمتری برخورداراست که شاید بشود گفت هفت ، هشت  و یا ده مورد ازآنها  باقی مانده است.

عراقچی با بیان اینکه در بعضی از جزییات فنی و تکنیکی پرانتزهایی باقی مانده است،تصریح کرد:مهم این است که تعداد اختلافات کمتر  شده و تعداد  انگشت شماری باقی مانده، البته اینکه کم شده ولی باقی مانده ، نشان دهنده اهمیت آنها است.

همچنین نشست های کارشناسی ایران و 1+5 هم از صبح امروز برگزار شده است.

عصر روز گذشته نیز نشست عراقچی ، شرمن و رابرت مالی برگزار شد.

روز گذشته وزرای خارجه کشورهای آلمان ،فرانسه ، انگلیس ، روسیه و چین  شهر وین را ترک و برخی از آنان اعلام کردند که امشب به اتریش برای ادامه مذاکرات هسته ای باز می گردند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در سخت ترین و واقعی ترین مرحله مذاکرات وارد شده ایم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه مذاکرات را برای چند روز آینده ادامه می دهیم، گفت : این به آن معنا نیست که ضرب الاجل را تمدید می کنیم بلکه به این معنی است که از زمان استفاده می کنیم تا به توافقی که قابل دسترسی است دست یابیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در وین می ماند تا به مذاکرات  ادامه دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =