ایرنا نوشت:

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستیابی به توافق برد - برد در مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 به شرط دست برداشتن طرف مقابل از رویکرد تحمیل و زیاده خواهی قابل حصول است.

علی شمخانی در حاشیه مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت ولی عصر(عج) تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، تعیین ضرب الاجل به منظور انتقال فشار کنگره آمریکا به مذاکرات هسته ای را فاقد اعتبار و اهمیت عنوان کرد و تنها محدودیت پیش روی مذاکره کنندگان ایرانی را تامین حقوق قانونی در چارچوب خطوط قرمز تعیین شده دانست.

وی تصریح کرد:استحکام توافق حاصل از مذاکرات هسته ای تابع حفظ و توسعه صنعت صلح آمیز هسته ای، رفع واقعی تحریم های ظالمانه و استقلال سیاسی، دفاعی و امنیتی کشور است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی، مخالفت یاموافقت رژیم صهیونیستی ویا برخی کشورهای وابسته منطقه با نتایج گفتگوهای هسته ای را در ارزشیابی دستاوردهای پایانی مذاکرات بی تاثیرعنوان کرد وگفت : جمهوری اسلامی ایران فارغ از توجه به جنجال های رسانه ای نظام سلطه که ماهیت مخالفت وموافقت آنان دارای بردارهای همسو می باشد، صرفا به رفتارهای واقعی و تضامین حقوقی پایدار برای اجرای توافقات توجه داشته و اسیر توهمات وخوش بینی های شکننده نخواهد شد.

شمخانی همزمانی دوره پایانی مذاکرات هسته ای با لیالی قدر و ایام شهادت مولی الموحدین علی بن ابی طالب(ع) را رخدادی نمادین از ایستادگی مردم ایران برای اجرای عدالت و استیفای حقوق قانونی خود عنوان کردوگفت:دراین شبهای نورانی و سرشار از معنویت ،نمایندگان امین، غیور، شجاع و متدین جمهوری اسلامی ایران مستظهر به دعای خیر میلیونها مومن روزه دار بوده اند و بی شک در سایه عنایت حق تعالی و تلاش و اخلاص آنان ،فرجام مذاکرات با مجد وپیروزی مردم نجیب ومقاوم ایران اسلامی همراه خواهد شد.

مذاکرات هسته ای بین ایران و اعضای گروه 1+5( آمریکا، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه و آلمان) در وین در جریان است و به مراحل پایانی خود رسیده است؛ براساس آخرین گزارش ها مذاکره کنندگان توافق کرده اند که این مذاکرات تا دو روز دیگر برای رسیدن به توافق احتمالی ادامه یابد.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای گفته است: ' نبود اجماع و جمع بندی واحد در میان اعضای پنج بعلاوه یک، دلبستگی شدید طرف مقابل به تحریم ها و ناتوانی برای تصمیم گیری سخت درمورد رفع تحریم ها و نیز دلبستگی عاطفی بیش از حد به شورای امنیت و قطعنامه های آن و محتوای قطعنامه جدید شورای امنیت برای لغو تحریم ها' ازجمله عوامل ادامه مذاکرات هسته ای در این روزهاست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =