جریمه 56 میلیارد تومانی یک اپراتورموبایل بدلیل قطع 3 ساعته سرویس تماس اضطراری 911

تی-موبایل بدلیل قطع 3 ساعته سرویس‌ها و خدماتش که باعث شد تا کاربران نتوانند به شماره تلفن اضطراری 911 زنگ بزنند؛ مشمول جریمه 17.5 میلیون دلاری / 56 میلیارد تومان شد.

به گزارش خبرآنلاین، بازرسان کمیسیون تجارت فدرال امریکا پس از محرز شدن تخلف اپراتور معروف - تی-موبایل- رأی به جریمه 17.5 میلیون دلاری دادند تا دیگر اپراتورها درس عبرت گرفته و به مشتریان خود قبل از هرگونه قطعی احتمالی هشدارهای لازم را بدهند.


بر اساس گزارش‌های تأییدشده، سال گذشته دو بار و درمجموع 3 ساعت سرویس‌ها و خدمات تی-موبایل در سراسر امریکا قطع شد و بیش از 50 میلیون کاربر موبایل نتوانستند از تماس با شماره تلفن 911 (تماس اضطراری) بهره‌مند شوند. ظاهرا تی-موبایل مبلغ جریمه را پذیرفته است.


مطابق قوانین تجارت فدرال، کمپانی مذکور باید مشتریان خود را در جریان قطعی قرار می‌داده است (بر اساس آیین‌نامهFCC) اما نتوانسته است چنین کاری کند و اینک کمیسیون تجارت فدرال برای جلوگیری از حادثه مشابه جریمه سنگینی را برای تی-موبایل در نظر گرفته است.


«تام ویلر» رئیس این کمیسیون باز بودن خط تماس اضطراری 911 برای هر آمریکایی را واجب دانست و از اپراتورها خواست تحت هیچ شرایطی جان هم‌وطنان را با قطعی‌های مشابه به خطر نیندازند.

گفتنی است هر ساعت 24700 امریکایی از طریق موبایل با 911 تماس می گیرند.


اوایل سال میلادی جاری اپراتور ورایزون نیز بدلیل قطعی 6 ساعته سرویس های خود در آوریل 2014 محکوم به پرداخت 3.4 میلیون دلار جریمه شد.

جان لگری مدیر اجرایی تی-موبایل

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =