بسکتبالیست‌های پارس راهی سرزمین اژدها می‌شوند/ بائرمن: به المپیک صعود می کنیم، نگران نباشید

تیم ملی بسکتبال ایران فردا شب برای حضور در تورنمنت اطلس اسپرت راهی چین می شود.

پریسا غفاری - خبرگزاری خبرآنلاین / صمد نیکخواه بهرامی،مهدی کامرانی،حامد حدادی،اوشین ساهاکیان،حامد آفاق،آرن داوودی،بهنام یخچالی،آرمان زنگنه،سعید داورپناه،سجاد مشایخی،فرید اصلانی،جواد داوری،محمد جمشیدی،اصغر کاردوست،میثم میرزایی و محمد حسن زاده به شانگهای می روند تا از آنجا به شهر سوژو بروند تا با درک بائرمن سرمربی جدید در اولین تورنمنت برون مرزی محک بخورند. تیمی که یک هفته ای است تمریناتش را آغاز کرده است.هر چند این تورنمنت برای تیم ملی خیلی زود بود و طوری بائرمن سرمربی هم به آن اعتراف می کند: «این اولین تورنمنت ماست. با اینکه 7 و 8 روز بیشتر نیست تمرین کرده ایم حضور در مسابقه خیلی زود بود .اما از لحاظ دیگر می تواند شرایط خوبی را برای ما به وجود بیاورد و کارهای بهتری انجام بدهیم.»
سرمربی آلمانی درباره بازیکنان می گوید: «نفرات خوبی داریم و از زمانی که به اردو آمده ام تحت تاثیر قرار گرفته ام. آن‌ها تمرینات خوبی پشت سر گذاشته اند. روز قبل هم بازی درون اردویی داشتیم که خیلی خوب بود. به هر حال من به شاگردانم اعتقاد دارم و می دانم که آنها دیوانه وار برای قهرمانی در آسیا خواهند جنگید. فرصت کمی تا جام ملت ها داریم ولی شک نکنید توانایی رفتن به المپیک را داریم. ما به المپیک صعود می کنیم. نگران نباشید.»
این اردو برعکس اردوهای سال های قبل با دیسیپلین خاصی پی گیری می شود به طوری که مهران سر رشته که در ادوار گذشته به عنوان ناظر کمیته ملی المپیک در اردوها شرکت می کرده، این بار و در قالب سرپرست تیم می گوید: «واقعا اردوی خاصی بود و با دیسیپلین خاصی پی گیری شد. من تاکنون در سال های گذشته که ناظر کمیته بودم چنین نظمی را در تمرینات چه از لحاظ فنی و چه امکانات ندیده بودم. حتی تغذیه بازیکنان زیر نظر پزشک انجام می شود. قوانین و نظم حاکم است و همه در این شرایط قانون مدار شده ایم. ضمن اینکه در بازگشت و اردوی بعدی تهران قوانین سخت تر می شود.»
نحوه تمرینات در این اردو به شکلی هم بوده که حتی بازیکنان تیم ملی هم از آن به خوبی یاد می کنند. مهدی کامرانی گارد راس تیم ملی تاکید می کند: «نظم خوبی را در تمرینات شاهد بودیم و بازیکنان با افکار تاکتیکی این مربی آلمانی آشنا شدند. بائرمن مربی بسیار خوبی است. به تیم ملی هم جوانان باانگیزه ای اضافه شده اند که باعث شده تیم قدرتمندی را تشکیل دهیم. به هر حال مردم بدانند ما تلاش می کنیم به المپیک برویم و دل آنها را شاد کنیم پس دعای خیر ما را بکنند. گام اول را هم از این تورنمنت محکم بر می داریم.»
تورنمنت اطلس اسپرت با حضور هشت تیم روزهای پنجم تا هشتم مرداد ماه در شهر سوژو برگزار می شود و تیم ملی کشورمان با چین، اسلواکی و ایتالیا در گروه A همگروه شده است در گروه B هم تیم های آمریکا، لیتوانی، استرالیا و ژاپن به مصاف هم می روند. شاگردان بائرمن در اولین گام باید به مصاف تیم ملی چین بروند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =