حجت الاسلام تقوی: ائمه جمعه همواره از روند مذاکرات پشتیبانی می کردند

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دعوت از مسئولان دولتی را در راستای شکل گیری همدلی و همزبانی دانست و گفت: سیاستی که ما در ارتباط با دستگاه های اجرایی داریم؛ نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است و بر این مهم اهتمام می ورزیم.

به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی روز شنبه در نشست خبری با رسانه ها این مطلب را بیان کرد.

وی با بیان این که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به جهت همدلی و همزبانی و در راستای نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اهتمام ویژه ای دارد، گفت: یکی از همین موضوعات در راستای تیم هسته ای بوده است که ائمه جمعه به پشتیبانی و تشکر از مذاکره کنندگان پرداختند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: این پشتیبانی در طول مذاکرات از سوی ائمه جمعه انجام گرفت و حتی دعا در شب های احیا نیز یکی از همین حمایت ها بود. 

تقوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات همدلی و همزبانی از سوی ائمه جمعه دعوت از مسئولان دولتی برای ارائه گزارش است که این تریبون نیز در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: البته اگر نقصی هم باشد ائمه جمعه به مسئولان تذکر می دهند که این تذکر ابتدا به صورت خصوصی است و سپس در تریبون نمازجمعه خواهد بود. 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: تریبون ائمه جمعه تنها به تعریف و توصیف ختم نمی شود و اگر جای ضعفی مشاهده شود به صورت مخلصانه بیان خواهد شد.

تقوی به توجه ائمه جمعه نسبت به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همه ساله ائمه جمعه کشور به این موضوع تاکید ویژه ای دارند و در سخنرانی ها و تریبون ها شعار سال را تبیین می کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: در جهت شعار سال و تبیین آن، ائمه جمعه به غیر از تریبون های نمازجمعه در سمینارها و همایش ها نیز حضور پیدا می کنند و مراسم هایی از این دست نیز برگزار می شود.

تقوی افزود: موضوع توجه به شعار سال از سوی ائمه جمعه سراسر کشور مورد تایید قرار می گیرد و نتایج خوبی در این جهت شاهد بوده ایم؛ سمیناری نیز در آینده در همین جهت و برای شعار همدلی و همزبانی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: دعوت از مسئولان دولتی و حمایت از دولت نیز در راستای همین موضوع همدلی و همزبانی شکل گرفته است. 

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز درباره وحدت اصولگرایان و پیشنهادش برای این منظور نیز اظهار کرد: ما باید روی نیروهای ارزشی جامعه حساب ویژه ای باز کنیم و به آن ها توجه کافی داشته باشیم، البته نه این که به دیگران بی توجهی کنیم و یا آنان را طرد سازیم. 

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =