مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از شرایط یکسان دانشجویان این دانشگاه با سایر دانشگاه های دولتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، دانشجویان پیام نور همیشه نسبت به این مسئله که بین آن ها و سایر دانشگاه های دولتی تبعیض قائل می شود معترضند. این بار این اعتراض در سطح دانشجویان دکتری است. سرویس مشکلات مردم خبرآنلاین بارها شاهد این گونه اعتراضات بوده است. یکی از این معترضان در کامنتی می نویسد: «ما که با کنکور سراسری دانشجوی دکترای پیام نور شده ایم و هم اندازه دانشجویان دیگر دانشگاه ها مطالعه می کنیم و مقاله چاپ می کنیم و کتاب می نویسیم و کنفرانس می رویم، نه جایی مارا استخدام می کند، نه بورسیه، نه پژوهانه... کلا درس خواندن در پیام نور با این همه زحمت در دوره دکترا اشتباه محض است. منم مثل سال بالایی ها فکر رفتن از ایران هستم، چون در بلاد کفر به جای اسم دانشگاه به کارنامه افراد نگاه می کنند و دانشجویی که در بیست و شش سالگی در پیام نور قبول شده را با دانشجویی که 6 سال پشت کنکور بوده یکی نمی دانند.»


صدر مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور چنین ادعایی را صحیح نمی داند. او می گوید: وام پژوهانه به دانشجویان دکتری طبق مصوبه صندوق رفاه پرداخت می شود و در حال حاضر بسیاری از دانشجویان دکتری دارند از این وام و وام شهریه استفاده می کنند.
صدر ادامه می دهد: هر قانونی که وزارت علوم برای دانشگاه های دولتی تصویب کند، در مورد دانشگاه ما هم صدق می کند. ممکن است برای دانشگاه های شهریه بگیر بندهایی از مصوبه ها متفاوت تعریف شود اما در کل تبعیضی بین دانشجویان پیام نور و سایر دانشجویان نیست.


او در مورد بورسیه دانشجویان پیام نور نیز گفت: بورسیه هیچ ربطی به دانشگاه ندارد. هر فردی که متقاضی باشد در سایت جذب ثبت نام می کند و دانشگاه ها طبق نیازشان و با بررسی آثار پژوهشی و امتیازی که فرد می آورد جذب را انجام می دهند.
صدر در پاسخ به این سوال که آیا دانشجوی پیام نور بودن خودش در کم شدن امتیاز تاثیر دارد یا خیر گفت: ابدا این طور نیست چرا که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه ولتی است و در فرمی که پر می شود، دانشجویان می توانند از امتیاز مدرک دولتی استفاده کنند و از این جهت هم تفاوتی با سایر دانشجویان نخواهند داشت و همه چیز بستگی به آثار پژوهشی و عملکرد آن ها دارد.


این مقام مسئول در دانشگاه پیام نور از دانشجویانی که مشکلی در زمینه پژوهانه دارند خواست تا مراجعه به روابط عمومی برای حل مشکل به مسئول مربوطه ارجاع داده شود.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    2 0
    دانشجویان دانشگاه پیام نور بر خلاف تصور همه ، به ویژه دانشجویان سایر دانشگاه ها، کل کتاب را می خوانند و جزوه ای در کار نیست تمام کتاب را گاز می گیرند اقلا جزوه ای نیستند