عضو هیات مدیره شرکت پست گفت: امروزه موسسات مالی و شرکت های موفق دنیا به واسطه برون سپاری بسیاری از امور اجرایی، عرصه فعالیت های خود را گسترش بخشیده اند، بر این اساس بانک ها نیز می توانند با واگذاری برخی امور به پست، زمینه اقتصادی تر نمودن فعالیت هایشان را فراهم آوردند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حلال خور عضو هیات مدیره شرکت پست، در جلسه شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های بالای پست افزود: پست از قابلیت ها و پتانسیل های مناسبی برای ارایه خدمات نیابتی و جابجایی کالا و همچنین وجوه مالی و پول رسانی برخوردار است.

وی با بیان این که همکاری های خوبی بین پست و بانک ها صورت گرفته است ادامه داد: بی تردید واگذاری خدمات نیابتی شبکه بانکی به شبکه پستی و گسترش همکاری های دوجانبه، تکریم شهروندان، کاهش تردد و سفرهای درون شهری، آلودگی زیست محیطی و نیز ارتقای سلامت اداری را به دنبال خواهد داشت.

حلال خور اظهار امیدواری کرد: بانک ها بتوانند از امکانات متنوع و گسترده شبکه پستی بهره لازم را برده و با گسترش همکاری دو سازمان خدماتی با کیفیت به هموطنان ارایه شود.

علی دوستی معاون مالی و اداری شرکت پست نیز گفت: پست به عنوان رسمی ترین و امن ترین بخش تجارت الکترونیک در کشور، می تواند همکاری گسترده ای با بانک ها و موسسات مالی داشته باشد.

وی با اشاره به رویکرد توسعه ای اتحادیه جهانی پست در سه زمینه فیزیکی- مالی و الکترونیکی افزود: در ایران وجه الکترونیک پست نوپاست که انتظار می رود با نامگذاری امسال به شعار "پست هوشمند در خدمت مردم" بیش از پیش در این زمینه خدمات ارایه دهیم و وجه مالی آن نیز با توجه به شبکه گسترده توزیع که در سطح کشور به وجود آمده و همچنین رونق تجارت الکترونیک در کشور، گسترش یابد.

در ادامه مدیرکل دفتر بازاریابی و بررسی های اقتصادی شرکت پست با مقایسه وضعیت سرانه مرسولات پست در دنیا، منطقه خاورمیانه و ایران گفت: با استفاده صحیح از پست در بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی مطابق آنچه در دنیا در حال انجام است می توان رفاه و امنیت بیشتری برای مردم فراهم آورد.

کیوانی افزود: تاکنون 764 خدمت در سازمان های دولتی احصا شده است که امیدواریم با همکاری بیشتر مسئولان این خدمات با همکاری پست اجرایی شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز در این جلسه با تاکید بر همکاری سازنده پست و نیروی انتظامی در سال های اخیر گفت: این همکاری می تواند در همه سطوح جامعه تسری یابد و به عنوان یک ضرورت در سبد مصرفی خانوارها تعریف شود.

سردار امیری مقدم به استقرار ستاد ترخیص خودرو و موتور سیکلت در اداره کل پست استان اشاره کرد و افزود: ارایه این خدمت از طریق پست و همچنین سایر خدمات از جمله توزیع گذرنامه و کارت سوخت تاثیر مثبت بر رضایت مردم از خدمات رسانی نیروی انتظامی و همچنین کاهش آلودگی هوا و ترددهای شهری داشته است.

شفیعی مدیر کل پست استان نیز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری پست و پست بانک مبنی بر جابجایی وجوه نقد از ابتدای مرداد ماه افزود: با توجه به امکانات موجود و تدابیر امنیتی به وجود آمده؛ پست استان این آمادگی را دارد تا مشابه این خدمات را به سایر بانک ها و موسسات مالی ارایه دهد.

در این جلسه تفاهم نامه گسترش همکاری پست و موسسات مالی و اعتباری استان به امضای مدیر کل پست استان و برخی مدیران عامل بانک ها و موسسات مالی و اعتباری رسید.

به موجب این تفاهم نامه پست خدماتی اعم از استفاده از وب سرویس بانک اطلاعات کدپستی ده رقمی به منظور استعلام نشانی و تایید آدرس مشتری، چاپ و توزیع ابلاغیه ها و اخطاریه بانکی برابر براساس اعلام بانک ها، قبول و توزیع دست چک های شخصی شده با کنترل احراز هویت، قبول و ارسال مرسولات بین سازمانی بانک ها و سایر مشتریان را به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان ارایه می دهد.

قبول و ارسال کارت هدیه به آدرس مشتریان، انجام خدمات بانکی قابل ارایه در واحدهای پستی منتخب به نیابت از بانک و انجام ارسال مراسلات بین شعب بانک، انجام خدمات فرهنگی، تبلیغی براساس درخواست بانک اعم از چاپ تمبر شخصی و کارت پستال،ارایه سرویس پست مستقیم و انجام امور تدارکات بانک با استفاده از سرویس پست لجستیک و حمل وجوه و اوراق بهادار نیز از دیگر خدماتی است که پست به بانک ها و موسسات مالی استان ارایه می دهد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =