مینیاتوریست برجسته کشور : بعد از کاخ موزه سعدآباد ، آثارم را در شهرستان بدره ایلام نمایش می دهم

یکی از هنرمندان و مینیاتوریست های برجسته کشور از نمایش آثار مینیاتوری خود در استان ایلام و شهرستان بدره در آینده نزدیک خبر داد.

مریم متحیری که تاکنون آثار ارزنده مینیاتوری خود را در چند کشور اروپایی نیز نمایش داده است در گفتگو با کردپرس گفت: به خاطر آمد و شدها و پیوندهای عمیقی که با مردم استان ایلام و خصوصاً مردم شهرستان بدره دارد تصمیم دارد در صورت همکاری مسئولین و مساعد شدن زمینه اینکار در شهرستان بدره تعدادی از آثارش را نمایش دهد.

هنر مینیاتور در ایران تکامل یافته است
وی همچنین به تاریخچه هنر مینیاتور اشاره و افزود: درباره این هنر و ظهور آن حقیقتش مباحث مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال برخی خواستگاه هنر مینیاتور را در کشور چین، برخی مغولستان و گروهی هم کشورمان ایران را مبدأ تداعی این هنر دانسته اند اما لازم است بدانیم که در ایران این هنر بیشتر خودنمایی و تکامل یافتگی پیدا کرد و این بسیار حائز اهمیت است چرا که تا جایی که اینک سرزمین ما را منشأ ظهور این فن می دانند.
این مینیاتور برجسته افزود: ایرانی ها نگارگری را در حقیقت از متروکه ای به یک اثر نفیس تکامل یافته ای درآوردند و حتی امروز امیدوارم کار بجایی برسد که در قالب واحدهایی دانشگاهی تدوین و تدریس شود تا این مسیر تداوم پیدا کند.
وی به زیر و بم های این هنر اشاره و افزود: تلنگر اولیه هنر مینیاتور هر جا باشد هرچند با اهمیت است اما اهمیت دارتر بودن موضوع همین تداوم و تکامل یافتگی نگارگری است که کاری سخت از شروع آن است.
متحیری تصریح کرد: من قبلاً هم تدریس کرده ام وهم آثارم را در معرض قضاوت بزرگانی همانند دکتر فرشچیان گذارده ام منتهی آنچه برای امثال من اهمیت دارد حفظ این جریان هنری فاخر و بسیار نفیس است چرا که هرچه جلوتر برویم کم و کاستی های آن بیشتر خود را نشان خواهد داد.
ورود مینیاتوربه صنعت رونق اقتصادی را در پی دارد
این مینیاتوریست حرفه ای کشور که آثارش درهلند در مقایسه با هنرمندان میزبان شاخص تر قلمداد شده و برخی از تصاویرش نیز در کانادا به نمایش درآمده با ابراز امیدواری برای تداوم آثارش در کاخ موزه های معتبر کشور که از جمله حقوق همه هنرمندان توانمند مملکت است درباره کاربرد این هنر نفیس می گوید در یک فضای فرابخشی در همه جا می توان اثری از نگارگری را دید،یعنی در حقیقت هر جا این هنر با مصنوعات دیگر بیامیزد اثری فاخر و باارزش تری در برابر خواهان این هنر و علاقمندان جلوه گر خواهد شد.
متحیری در ادامه گفت: در صنعت اگر هنر مینیاتوری ورود پیدا کند بی تردید خروجی کار زیباتر و نفیس تر نشان خواهد داد و در نتیجه در رونق اقتصاد ذیربط از جمله بازاریابی محصول بیشتر نشان خواهد داد.
وی در این خصوص تأکید کرد: امروزه تولیدات صنعتی همانند انواع کیف از جمله کیف کودکان وزنان امروزه در بسیاری از جوامع جویای کار جایگاه خود را پیداکرده‌اند.
ضرورت تلفیق فعالیت های صنعتی و هنری
این هنرمند ادامه داد: در این هنر از کارگران ساده تا تولید کننده ها و همچنین کارشناسان صنعتهای گوناگون مشغول بوده بدون آنکه با ابتکار عمل در چنین فضاهایی ورود پیدا کنند...
متحیری تاکید کرد: به نظر می رسد جامعه هنری در کنار جامعه کار و اشتغال باید نمود بیشتری پیدا کند تا شرایط تازه ای از اشتغال‌زایی به وجود آورد.
این مینیاتوریست درباره آخرین آثارش و چگونگی نمایش آن در معرض قضاوت علاقمندان نیز گفت: چند وقت پیش چند تابلو نفیس از آثارم را به مدت 3 هفته در کاخ موزه سعدآباد به نمایش گذاشتم که در کنار سایر تجربه‌ها کار خوبی بود و حالا درصدد هستم به خاطر آشنایی و ارتباطاتی که با مردم شهرستان بدره در استان ایلام دارم چنانچه شرایط فراهم آید تابلوهای خود را در همان جا در معرض دید قرار دهم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =