با هدف پیگیری همزمان ادبیات کردی و فارسی؛ شاعران ایلامی به سرای دهه های دور خود باز می گردند

بعد از گذشت دوسال از تعطیلی انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این انجمن با حضور هنرمندان، پیشکسوتان، شاعران و مسئولین مربوطه در محل کتابخانه ی پارک قدیمی کودک این شهر افتتاح شد.

اما شاید از برجستگی های افتتاحیه این انجمن محل برگزاری آن باشد که در واقع باید گفت: یکی از قدیمی ترین سراهای محل تجمع شاعران ایلامی در دهه های دور بوده که برای بسیاری از شاعران ایلامی خاطره انگیز است.
در این جلسه که با مدیریت جلیل صفر بیگی از شاعران مطرح استانی و کشوری اداره شد مدیرکل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اداره ی ارشاد و مدیر کل اداره ی فرهنگ و ارشاد شهرستان نیز حضور داشتند.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در ابتدای این نشست با ابراز خرسندی از حضور در بین هنرمندان شاعر استان گفت: بیشتر در کسوت یک خادم در میان شما هستم و این حال خوش که در میان شما به من دست داد واقعاً توصیفش برای من مقدور نیست.
پیوند با پیشکسوتان رمز موفقیت شاعران جوان
نیاکان رمز موفقیت شاعران جوان را پیوند با پیشکسوتان دانست و افزود: سعی کنید همیشه پیوند عمیقی که بین شاعران جوان و پیشکسوتان این استان است را حفظ کنید و قدردان اساتید باشید.
ریس اداره کل ارشاد اسلامی از تخصیص اعتبار به انجمنها در حد توان مسئولیتی خود خبر داد و اذعان داشت: ما وظیفه داریم که بدون توجه به جایگاه مسئولیتی در خدمت هنرمندان باشیم و تنها زمانی از جایگاهمان استفاده بکنیم که در راستای کمک و دریافت اعتبار در پیشبرد هدفهای فرهنگی و هنری باشد.
در ادامه ی این جلسه خود آموز معاونت فرهنگی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی درسخنانی کوتاه گفت: انجمن‌های ادبی با حضور هنرمندان اهمیت پیدا میکند و با حضور هنرمندان حرفه ای به حیات خود ادامه می دهد.
فعالیت انجمن شعر ارشاد در تناقض با انجمن‌های دیگر نیست
خود آموز در ادامه افزود: ما هم به عنوان کسانی که مسئولیتی داریم تا آنجا که بتوانیم در حفظ انجمن‌ها تلاش خواهیم کرد.
در این مراسم جلیل صفر بیگی مدیر شورای شعر با یاد از اینکه محل کتابخانه محل قدیمی برگزاری انجمن شعر و ادب بود با مرحوم عباسی آرام، مرحوم علیرضایی، مرحوم ولی محمد امیدی، مرحوم کمالی، به نمایندگی از گروه به ارایه گزارش تیتر واری از برنامه های آینده ی این شورا پرداخت و تاکید کرد: این انجمن در تناقض و تنافر با انجمن‌های دیگر نیست، ما با تمام دستگاه های فرهنگی و در کنار آنها به فعالیت می پردازیم و سعی مان بر این است یک مقدار روند انجمن علمی تر بشود.
صفر بیگی در ادامه افزود: پارک کودک یکی از مکان های قدیمی فرهنگی در استان ایلام است که از این پس یکشنبه ها پاتوق دوستانه ای برای شعر خواندن است.
پیگیری همزمان ادبیات فارسی و کردی در انجمن ادبی ارشاد ایلام
صفر بیگی از برنامه های در پیش رو انجمن خبر داد و اذعان داشت: برگزاری جشنواره ی شعر کردی جنوبی منطقه ای در گویش کردی جنوبی، چاپ مجموعه نقد شعر کردی جنوبی، برگزاری جشنواره شعر آیینی کردی جنوبی با همت و همکاری انجمن ادبی هانا از اهم برنامه های ما هستند.
صفر بیگی با بیان اینکه ما به مقوله ی داستان نیز خواهیم پرداخت گفت: کارگاه تخصصی داستان برای هر فصل و جشنواره ی رقابتی داستان کوتاه برای دومین بار که ما در سال گذشته مرحله ی اول آن را اجرا کردیم نیز از برنامه های جدی ما خواهد بود.
صفر بیگی در پایان افزود: ما سعی داریم در سیر این انجمن هم به قالب های فراموش شده و هم زبان کردی و فارسی در کنار هم بپردازیم و انجمن را یک هفته در میان به صورت نقد و بررسی شعر فارسی یا کردی برگزار خواهیم کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =