پروژه خیالی جهانی سازی تشیع توسط بروجردی ـ انیشتین را چه کسانی دامن می زنند؟

یک نوع از تاریخ نگاری، طرح دروغ های بزرگ بی شاخ و دمی است که از بس شگفت است هیچ چاره ای جز باور کردن آن نیست تا از شر آن راحت شد. نمونه اش این که نیوتن شیعه بوده و بحار الانوار مرحوم مجلسی را ترجمه کرده که الان هم نسخه آن در صندوق اماناتی در لندن نگهداری می شود.

سالها پیش خبر شیعه شدن انیشتین و ارتباط وی با آقای‌ آیت الله بروجردی منتشر شد. بعدها آن خبر را سایتی منتسب به بیت ایشان منتشر کرد و به توصیه های فراوان که این مسأله یک دروغ شاخدار است، هیچ گاه حاضر نشد آن را بردارد. (اینجا)

زمانی هم بنده دریافتم که شخصی به نام سجادی مدخلهایی در دایره المعارف تشیع نوشته و ضمن آن سلسله ای از اباطیل و دروغ ها را در باره شیعه شدن لئوناردو داوینچی و نیوتن و ارتباط آن جریان با علامه مجلسی و وجود رساله های نادر در صندوق اماناتی در لندن و شخصیت موهومی به نام مهدوی که تا به حال رنگ خود را نشان نداده، نوشته است.

وقتی آن یادداشت ها منتشر شد، دایره المعارف تشیع ضمن عذرخواهی اعلام کرد که این شخص رفتاری نامتعارف داشته و از آنجا اخراج شده است. بعد هم همین آقا، نامه ای برای بنده نوشت و ارکان دایره المعارف تشیع را متهم کرد. اما فی الواقع و خارج از منازعات آنها، احساس کردم سجادی یا با همدستی افرادی، در حال نشر شبکه ای از دروغ پردازیها و عجایب در باره موضوعاتی هستند که گویی تشیع در حال تبدیل شدن به یک مذهب جهانی در غرب است و هر آدم مشکوکی که در غرب درگذشته اند حتما شیعه بوده و از او یا آنها رساله هایی هست  و تا بحال هم صدایش در نیامده است. اگر هم مرده و کسی نمی تواند بررسی کند، مطالبی به او نسبت می دادند.

جالب است که سلسله ای از استفتاءات در باره برخی از مسائل جنسی هم از ناحیه عده ای از جوانان شیعه در ترکیه از آقای خویی در اینترنت یافت شد که بسیار عجیب و ترویج گر نوعی همجنسگرایی و البته تحت پوشش حمله به فمنیسیم بود. (اینجا)

این داستان پایان ندارد و همچنان در اینترنت و جاهای دیگر رگه هایی از آن یافت می شود. اخیرا لینکی توسط یکی از دوستان فرستاده شد که پرده دیگری از این ماجرا بود. (اینجا)

تحقیق اسکندر جهانگیری پیرامون نقش نیلز بو دانمارکی در طرح جهانی سازی تشیع / سرنخ ترور جان اف کندی. خارج از متن رساله.
همان طور که در وبسایت بالا می توانید ملاحظه کنید باز هم اسامی انیشتین و علامه مجلسی و برگ های تازه ای در باره همین آقای نیلز که به صورت مشکوک در سال 1962 کشته شده می یابید. با این قید که این یک سال پس از فوت آیت الله بروجردی بوده است. گویا شبکه ای برای جهانی سازی تشیع در غرب بوده که این هم یکی از حلقه های آن بوده است.

این همان حلقه ای است که یک سر آن هم به حمیدرضا پهلوی بر می خورد که و چه و چه بوده و شهریار شفیق پسر اشرف پهلوی که فقیه بوده و آثار حقوقی مهمی در دفاع از تشیع نوشته و اخبارش در همین داستانهای ساختگی آمده است. وی شرحی بر لمعه نوشته که نسخه آن هم در همان صندوق امانات نگهداری می شد. (اینجا

داستان صندوق عجیب و غریبی که لندن بوده و اماناتی در این باره در آن نگهداری می شود و بسیار سری است در تمام این داستان هزار و یکشب وجود دارد و باز هم نام دکتر ابراهیم مهدوی در آن به چشم می خورد. نسخه ای کهنه در جایی پیدا شده و در آنجا نگهداری می شود. و از این سری عجایب و غرایب.

به نظرم اگر هم چیزی به نام تشیع انگلیسی باشد باید سرنخش اینجا باشد و الا آنچه این روزها به اسم تشیع انگلیسی است محتملا می تواند یک نوع شیخی گری جدید و فرقه سازی تازه باشد که بارش روی جهالت و تعصب مذهبی است نه روی توطئه دیگران که ممکن است مثل دفاع از بابیه زمانی از آنها هم در معادلات سیاسی خود حمایت و استفاده کنند. در این باره باید تامل بیشتر کرد هم در درک اصل آن و هم نوع تعامل با آن.

اما رساله این نیلز بور خیالی هم جالب است. یک عبارت از آن وبسایت این است که گویی طرح جهانی سازی تشیع که با کار مشترک انیشتین و بروجردی به سرانجام نرسیده بوده قرار شده توسط آقای نیلز به انجام برسد که....

نیلز بور، در این رساله، با کمال شگفتی، و همانند اینشتین، اسلام را بر همگی ادیان جهان برتری می دهد؛ و با بیاناتی حزن آور و اندوهبار، تأسّف می خورد که "نقشۀ جهانی سازی دین اسلام و مذهب مترقی شیعه" با درگذشت آیت الله بروجردی و اینشتین، به هدف نرسید و چون - طبق آنچه نیلزبور درآنجا مینویسد - حدود یک سال از درگذشت نابهنگام آیت الله بروجردی گذشته، خود نیز آرزوی مرگ می کند! و سفارشاتی را محرمانه، برای جان اف. کندی و برخی از افراد خاندان نجیب زاده های انگلیس نوشته است؛ که معلوم می شود وی قصد داشته، با ثروت کلان نجیب زادگان انگلستان- که با وی همعقیده شده بودند - "کِنِدی" را یاری دهد تا دین اسلام و مذهب مترقی شیعه را به عنوان "مذهب واحد جهانی" معرفی کنند و مسیحیت و یهودیت و آیین های دیگر جهان را از بیخ و بن ریشه کن سازند... ولی یک سال بعد از سال نگارش این رساله و مرگ نیلز بور، در سال 1963م "جان اف. کندی" نیز با گلولۀ شخص ناشناسی از پا در آمده است!

می بینید که این دفعه پای جان اف کندی هم به میان آمده است.

به هر حال این داستان سر دراز دارد و مع الاسف نمی دانم کی و کی قرار است کسی ته این ماجرا را در بیاورد. سابقا در باره ترجمه بحارالانوار توسط نیوتن هم مطالبی از اینها نقل کرده بودم: (اینجا)

برخی یادداشت های سابق بنده را هم در این باره، اینجا می توانید ببینید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    28 4
    وقتی رسما از پروژه بزرگ سازی فراماسونری و کنترل جهان توسط چند نفر حمایت میشه خوب ترکش هاش هم اینطوری به ما میگیره . اگه عده شیطان پرست میتونن دنیا رو هدایت کنن پس خیلی جذاب میشه که نوابغ دنیا هم از دم شیعه باشن
  • حسيني IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    17 4
    جالبه كه باز هم پاي انگليس در ميان است
  • بی نام RO ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    8 8
    میگن آقای صافی گلپایگانی ارتباط آقای بروجردی و اینیشتین را تایید کرده اند. کسی اطلاعی داره؟
  • بی نام US ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    17 3
    نظری که می نویسم برای درج سایت نیست و صرفاً خطاب به آقای جعفریان است. 0 بسیار ممنون که به عنوان یک آخوند شیعه به رد این گونه اباطیل پرداخته اید 1 این اباطیل به اینشتین که نمی چسبد، به نیلز بوهر که دیگر اصلاً و ابداً نمی چسبد، حداقل اینشتین اظهار خداباوری می کرد، ولی نیلز بوهر علیت را هم قبول نداشت. 2...وقتی نسل جوان ارزشی ذاتی در خود نبیند، آنها را به اینشتین و نیوتن و... که در ارزششان کسی شک ندارد متصل می کند که احساس ارزش کند، مثل همین را در مورد افسانه های دکتر حسابی می بینیم که البته پسرش دامن زده است.
    • بی نام US ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      5 1
      من به عنوان کسی که این نظر را نوشته ام یادآوری می کنم که اظهار کردم این نظر برای درج در سایت نیست، نه اینکه بیایید تغییرش دهید و بگذارید در سایت. من هرگز نگفتم "نسل جوان ارزشی ذاتی در "خود" نبیند".
    • بی نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      4 0
      دوست گرامی تو ذوق حاج آقا نزن. حالا دوست داشته تغییرش بده و در سایت منتشر کنه. مگه اشکالی داره؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    8 0
    آیت الله سبحانی: گاهی می‌گویند انیشتین آگاه شد و در محضر آیت‌الله العظمی بروجردی اظهار اسلام کرد اما آن موقع ما در قم بودیم و از این مسئله خبری نبود. مهرنیوز اینم لینکش http://www.mehrnews.com/news/2102332/
    • فرهاد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
      1 0
      البته در لینک مزبور که گذاشتید آقای سبحانی هم بعید ندونسته که این قضیه درست باشه. لطفا نقل قول ناقص و گزینشی از آقای سبحانی نکنید
  • پورتن IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    6 1
    وقتی رسانه بزرگی به اسم صدا و سیمای جمهوری اسلامی از سمبل های غربی در خط مشی و گفتار و حتی میزانسن میزگردهایش استفاده میکند و به جای سانسور عقاید و حرفهای خرافی بعضی از میهمانانش که در شبکه های شهرستانی مخصوصا غوغا می کند به سانسور و گزینش گفتار علمای تشیع می پردازد ، نمی توان انتظاری جز این داشت.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      3 0
      بورتن دیگه چیه؟ چرا اسم اسلامی نمیذاری؟
  • hamed IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    13 10
    برادر عزیز ایت الله بروجردی مرجع عام بوده لااقل بگید ایت الله بروجردی چقدر بی ادبانه فقط گفتید بروجردی چرا احترام به بزرگان دین فاموش شده
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    4 0
    در مورد این مطلب استاد جعفریان که اینجا گفته اند ««« آنچه این روزها به اسم تشیع انگلیسی است محتملا می تواند یک نوع شیخی گری جدید و فرقه سازی تازه باشد که بارش روی جهالت و تعصب مذهبی است نه روی توطئه دیگران که ممکن است مثل دفاع از بابیه زمانی از آنها هم در معادلات سیاسی خود حمایت و استفاده کنند. در این باره باید تامل بیشتر کرد هم در درک اصل آن و هم نوع تعامل با آن.»»» باید گفت که منظور از فرقه سازی چیست؟ اگر منظور وراثت مرجعیت از پدر به پسر یا فامیل است که قطعاً این اختصاص به مرجع معروف ندارد زیرا مراجع تقلید معاصر دیگری هم هستند که مرجعیت در فامیل آنها یکی دو نسل است ماندگار شده است علاوه بر اینکه بحث تقریب مذاهب به معنای فعلی مثل مذمت ازدواج موقت آیا سابقه طولانی در تشیع داشته است؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    5 1
    نیلز بور یک فیزیکدان کوانتومی معروف است
  • p IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 1
    من آن زلال پرستم در آب گند زمان / که فکر صافی آبی چنین لجن بودم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 2
    در مورد نیلز بور دانمارکی فیزیکدان کوانتومی دانمارکی به وکیپدیا رجوع کنید
  • قلی A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    2 3
    داستان دیدار مریم عذراء فاطیما روستایی در اسپانیا در دهه هفتاد که در صداسیما به دروغ به فاطمه زهرا نسبت داده شد، دساتان انللی در دهه هستاد وارث خودروسازی فیات که شیعه شد و در توطئه ای کشته شد هر دو داستانهایی از همین دست هستند که دهها بار از تلویزیون ما منتشر شد. یاد کد داوینچی افتادم میشه از روش فیلم ساخت
  • باران IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    4 5
    نکات تاریخی در این میان وجود دارد که نشان میدهد ماجرای وجود چنین فرقه ای آنطور که شما میگویید کذب محض نیست. از جمله اینکه حمیدرضا پهلوی گفته بود که قرار بود مخارج این گروه را ادواردو آنیلی فرزند سناتور صاحب کارخانه فیات تامین کند و این را پهلوی سالها قبل از کشته شدن آنیلی گفته است و آنیلی در سالهای ابتدای انقلاب به ایران سفر کرده بود. صمنا شما در نوشته پیشین خود تمام آثار انتشارات زِد را که پهلوی رئیس آن بوده کذایی و دروغ خوانده بودید، اینکه شما نتوانسته اید به این آثار دسترسی پیدا کنید دلیل عدم وجود نمیشود. سید ابراهیم مهدوی هم حتما وجود خارجی دارد ولو با نام مستعار چون سجادی میگوید که شاگرد مهدوی در ایران بوده و اجازه نامه اجتهاد سجادی را در سال 1999 امضا کرده و تصویر این نامه موجود است.
  • ابوريحان IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    2 2
    عزيزان نميدانم اين قضيه درست است يا نه اما قطع به يقين بدانيد بزرگان همه اديان موجود در دنيا به حقانيت و اكمال مذهب شيعه اثني عشري وقوف دارند و دليل همه اين دشمني ها و حساسيت ها نيز همين است. به هيچ مذهب ديگري حساس نيستند چون ميدانند خودشان دنباله رو شيطانند و تنها راه و طريق رحماني كه مرضي خداي متعال است همين صراط علي بن ابيطالب است. البته دير يا زود با ظهور حضرت مهدي عليه السلام مذهب شيعه جهاني خواهد شد چه مردم دنيا خوششان بيايد يا خوششان نيايد. اين وعده حتمي خداست و گريزي از آن نيست. باميد آن روز.