رییس سازمان مدیریت بحران تهران: هیچ آمادگی برای زلزله تهران نداریم

ایسنا نوشت:

صادقی عصر روز گذشته در حاشیه بازدید عضو شورای شهر تهران از سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه در مناطق 22 گانه، 22 پایگاه مدیریت بحران وجود دارد و سعی داریم در 120 ناحیه زیرمجموعه مناطق نیز این پایگاه‌ها را ایجاد کنیم گفت: تا پایان برنامه باید 150 پایگاه ناحیه‌ای در تهران ساخته شود.

وی در مورد حادثه سیلاب اخیر نیز با بیان اینکه سازمان هواشناسی شدت باد را 40 تا 60 کیلومتر اعلام کرده بود، گفت: با این حال سرعت باد 87 کیلومتر بود و جالب است که سازمان هواشناسی بارش پراکنده در حد آبگرفتگی را پیش‌بینی کرد اما این اتفاق رخ نداد و شاهد سیلاب بودیم.

رییس سازمان مدیریت بحران تهران با بیان اینکه سازمان هواشناسی اعلام کرده است که در حد مقدورات خود توانسته در مقیاس کلان سیلاب را پیش‌بینی کند، گفت: آنها اعلام کردند که تجهیزات لازم را نداشته و نتوانسته‌اند در مقیاس ریز و خرد موضوع را پیش‌بینی کنند.

صادقی با اشاره به توان سازمان مدیریت بحران در پاسخگویی به حوادث گفت: میزان آمادگی همه دستگاه‌ها نسبت به طوفان سال گذشته افزایش یافته است و آمادگی آنها سال به سال افزایش می‌یابد اما در حادثه سیلاب اخیر بنا بر اطلاعیه هواشناسی ما به اندازه باد 60 کیلومتری آمادگی داشته‌ایم اما توانستیم موضوع را مدیریت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهردار تهران به عنوان ریاست این سازمان در جلسات حضور می‌یابد یا خیر؟ گفت: حوادث سطح‌بندی دارد و اگر حادثه‌ای در سطح وزراء باشد، قالیباف نیز حتما حضور پیدا می‌کند به گونه‌ای که در حادثه سیلاب مترو، قالیباف فرماندهی را برعهده داشت.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از عملکرد سازمان‌های دخیل در امر امدادرسانی گفت: کار سازمان آتش‌نشانی در حادثه سیلاب اخیر قابل تقدیر است چراکه خارج از محدوده فعالیت خود به امدادرسانی پرداخت.

صادقی در مورد زلزله تهران نیز با بیان اینکه عرضه و تقاضا در این زلزله همخوانی ندارد، گفت: زلزله تهران آنقدر بزرگ است که توان مقابله ما کوچک شمرده می‌شود و ما هیچ آمادگی برای زلزله تهران نداریم چراکه حادثه عظیم زلزله در تهران در حد شهرداری، وزارت کشور و یا حتی ریاست جمهوری نیست و باید کل امکانات نیروهای مسلح و کمک‌های بین‌المللی بسیج شده تا به سلامت از این زلزله عبور کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    از الان دارن میگن که اگر دور از جون اتفاقی افتاد بگن ما آماده نبودیم تا مثل این جریان توفان کسی ازشون انتقاد نکنه. زرنگن
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    دست گل قاليباف درد نكنه كه فقط بودجه رو هاپولي ميكنه
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    پذیرفتن مشکل همیشه اولین قدم در رفع مشکل است. البته ما سالها تحریم بودیم و این مشکلات دور از انتظار نیست اما ایشان باید از این پس همه تلاشش را بکند تا بودجه کافی برای این معضل کسب کند و برنامه مفید پیشنهاد کند.
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 1
    خوبه والا مردم انقلاب کردن که 36 سال بعد مسئولین مملکت در برابر بحران احتمالی به مردم بگویند "آناناس" . اگر توان و آمادگی ندارید جمع کنید بساطتون رو و بودجه مملکت رو بیش از این هدر ندید .
  • بی نام US ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    پس برای چی حقوق میگیری شما؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    خواهي که ز شغل دو جهان فرد شوي با اهل صفا همدم و همدرد شوي غايب مشو از درد دل خويش دمي مستحضر درد باش تا مرد شوي در عشق اگر جان بدهي جان اينست اي بي سر و سامان سرو سامان اينست گر در ره او دل تو دردي دارد آن درد نگه دار که درمان اينست
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    دل جان رابه ره دوست فدا باید کرد: به هوای دل او ترک هوا بایدکرد: یا نباید زجهان لاف زد از دلبر و عشق : یا که خود را به ره دوست فدا باید کرد