حمایت از فعالیت های فرهنگی موجب توسعه جامعه می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: فعالیت سازنده دستگاه های فرهنگ ساز جامعه در کنار حمایت دستگاه های دولتی و اجرایی از آنها موجب پیشرفت و توسعه می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین حجت الاسلام علی شکری در نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در محل این سازمان، ضمن بیان اینکه تکمیل مجتمع فرهنگی سمنان و شاهرود نیازمند توجه مسئولان و تخصیص اعتبار لازم است، بیان داشت: با احداث مجتمع فرهنگی شهرستان شاهرود که مجهز به بخش های مختلفی از جمله دارالقرآن، آمفی تئاتر، سالن جلسات، بخش اداری، تاسیسات اقامتی برای مبلغان اعزامی، کانون های فرهنگی تبلیغی و ... است می توان ظرفیت مناسبی برای این شهرستان و شرق استان سمنان ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه کار در حوزه فرهنگ و پیوست فرهنگی پروژه ها مغفول و مورد بی توجهی قرار گرفته است، گقت: لذا سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای فرهنگ ساز جامعه می تواند با کمک مسئولان در زمینه اشاعه فرهنگ دینی، اسلامی و سبک زندگی اسلامی فعالیت های وسیعی داشته باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با بیان اینکه باید به دنبال تقویت دین مردم نیز بود، گفت: توجه به ساخت و سازهای مورد نیاز مبلمان شهری به نوبه خود امری نیکو تلقی می شود اما باید به دنبال دین مردم نیز بود و در عرصه های فرهنگی نیز فعالیت های درخور توجهی داشت.
شکری با تاکید بر لزوم اشاعه فرهنگ دینی در دستگاه های دولتی، بیان داشت: متاسفانه بخش های فرهنگی با کمبود اعتبارات و مشکلات مالی روبرو هستند اما همواره با وجود کمبود امکانات بیش از توان و ظرفیت خود فعالیت داشته اند که این مهم جای تقدیر دارد.
وی افزود: قطعا حمایت های دستگاه های اجرایی و دولتی استان از سازمان های فرهنگ ساز جامعه خصوصا سازمان تبلیغات اسلامی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به کمبود نیروی انسانی و اعتبارات در این اداره کل، گفت: با این وجود و در بحث پژوهش، این اداره کل به صورت سالانه تحقیقاتی در زمینه های مختلف با نهادهای فرهنگ ساز مانند جهاد دانشگاهی انجام می دهد.
شکری ادامه داد: خوشبختانه این پژوهش های مشترک بسیار قابل توجه سازمان ها و نهادهای تصمیم ساز استان قرار گرفته است اما در سالجاری به واسطه کمبود اعتبارات متاسفانه بیش از دو پژوهش میدانی تا کنون انجام نشده است.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ابراز داشت: کمبود نیرو و اعتبارات از مهمترین مشکلات این اداره کل است که قطعا با حمایت و پشتیبانی مسئولان می توانیم روزی شاهد رفع بخشی از این مشکلات باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی دارد، گفت: تلاش برای انجام فعالیت های فرهنگی در جامعه ضروری و از اهداف دولت یازدهم است.
سعید طاهری در خاتمه تصریح کرد: توجه به بخش های فرهنگی و توسعه متوازن آن مخصوصا در مناطق محروم از شرق تا غرب استان سمنان، در زمره سیاست های مسئولان ارشد استان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =