ساختمان پونک، نمازخانه نبود، تخلف شهری داشت، اصلاح شد

مهر نوشت:

تخلفات متعدد در یکی از ساختمان‌های منطقه‌‎ پونک که چند سالی است از سوی شهرداری تهران پیگیری و طی اخطاریه‌های متعدد نسبت به اصلاح آنان هشدار داده شده بود بالاخره منجر به اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شد.

اخطاریه‌های متعدد نسبت به اصلاح این تخلفات و لزوم بازگرداندن کاربری‌ها به حالت گذشته از سال ۱۳۸۹ تاکنون و طی چند نوبت به مالک ساختمان ابلاغ شده بود که طبق نظر کارشناسان شهرداری، در این ۵سال هیچ‌گونه اقدامی برای اصلاح بنا و رعایت قانون انجام نگرفته است.

در این راستا شهرداری منطقه‌ ۵ تهران برابر رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به شماره ۸۸۱۵۱۹ با رعایت قوانین و اعلام هشدارهای نهایی و پی‌درپی، طبق مقررات و بدون هیچگونه وارد شدن آسیب و صدمه‌ به وسایل و بنای اصلی ساختمان، اقدام به رفع تخلفات و بازگرداندن کاربری مکان مذکور به حالت سابق کرد.

از جمله تخلفات صورت‌گرفته در این مکان، می‌توان به تغییر کاربری طبقه اول، تغییر کاربری طبقه دوم مجتمع از مسکونی به اداری، اضافه‌کردن بخشی از تراس و حیاط طبقه‌ همکف و اول به بنا و احداث سقف کاذب، پیشروی در طبقه دوم، ساخت سرویس بهداشتی در پارکینگ و چند مورد دیگر اشاره کرد.

هر چند تمام این تخلفات با صبر ۵ ساله‌ شهرداری همراه بود اما در نهایت هفتم مردادماه برابر قانون، ساختمان موسوم به پونک حالت اولیه‌ خود را پیدا کرد. اما نکته‌ جالب ماجرا، دلسوزی رسانه‌های ضدانقلاب برای این ساختمان است! این رسانه‌ها که مدتی است موضوع ساختمان پونک را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند از روز گذشته تاکنون با درج اخباری تحت عنوان «تخریب نمازخانه‌ پونک» تلاش کردند تا با معرفی ساختمان اصلاح شده به عنوان مکان عبادی مرتبط با یکی از اقلیت‌های مذهبی رویه‌ گذشته‌ خود که ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است را دنبال کنند.

این رسانه‌ها البته با استفاده از ادبیات «تخریب» به جای «اصلاح» به بزرگ‌نمایی از ماجرا و جوسازی علیه نظام پرداختند. هر چند اقلیت‌های دینی و مذهبی ایران به خوبی متوجه اغراض جریانات معارض و ضدانقلاب هستند اما به نظر می‌رسد برخی به راحتی و بدون توجه به دندان‌های تیز شده علیه امت اسلامی در دام عملیات روانی رسانه‌های معاند قرار می‌گیرند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441493

برچسب‌ها