شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره آلودگی در هوای ایستگاه های مترو پاسخ داد. سخنگوی این شرکت همچنین دربره نصب عایق های صوتی در بزرگراه ها گفت این شرکت تنها وظیفه مطالعه و بررسی میزان کاهش آلودگی صوتی در بزرگراه ها را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از آنکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نصب عایقهای صوتی در بزرگراه ها توضیحات کلی ارائه کرد و گفت جزئیات این موضوع باید از شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوا پیگیری شود، مدیر روابط عمومی و سخنگوی این شرکت گفت مسئله نصب عایقهای صوتی در بزرگراه ها مربوط به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و این شرکت تنها وظیفه مطالعه مواردی که آن معاونت محول می کند را دارد. به بیان دیگر، باز هم توپ سر و صدای بزرگراه ها و عدم نصب عایق صوتی به زمین مردم افتاده است: تهران نمانند، همین آش است و همین کاسه!

حشمت الله بسطامی درباره نصب عایقهای صوتی در بزرگراه ها که خواسته برخی از مخاطبان خبرآنلاین بود، گفت: باید توضیح داد که بحث اجرای این مسئله را معاونت حمل و نقل و ترافیک در اختیار دارد و فقط مطالعات علمی و تحقیقاتی بر عهده ماست. اگر قرار است در نقطه ای به پیشنهاد شهرداری منطقه، دیوار عایق صوتی نصب شود، ما در قبل و بعد از اجرای طرح، مطالعات لازم را انجام می دهیم و با سامانه نرم افزاری این موضوع را بررسی می کنیم که اگر دیواره نصب شود، چند دسی بل از صدای اطراف کاسته می شود.
او در این باره توضیح داد: البته نقاط بحرانی صوتی شهر تهران، را در برخی از مناطق شناسایی کرده و تحت پوشش برنامهت عایق سازی صوتی قرار داده ایم. یعنی بر اساس طرازهای صوتی، نقاط بحرانی صوتی در تهران مشخص شده است و مناطق مختلف شهرداری شهر تهران و معاونت حمل و نقل بر اساس اولویت نسبت به رفع آلودگی صوتی با توسعه فضای سبز یا نصب دیوارهای صوتی اقدام خواهند کرد.
بسطامی درباره هزینه نصب دیوارهای صوتی اعلام کرد این هزینه قابل توجه است و دیواره عایق صوتی در دنیا از مواد بسیار خاص و ویژه تهیه می شود و قابلیت ویژه ای دارد. و در نهایت نصب این دیواره های عایق صوتی بر اساس درخواست شهرداری مناطق صورت می گیرد.
او درباره مردمی که درخواست نصب عایق صوتی در معابر بزرگراهی دارند گفت: مردم باید درخواست خود را از طریق سامانه هایی که در شهرداری تهران وجود دارد پیگیری کنند. اگر به سامانه شماره تلفن ۱۳۷ اطلاع داده اند و موضوع پیگیری نشده، می توانند این پرونده را به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع رسانی کنند و سیستم بازرسی شهرداری تهران، در این باره وارد می شود. بسطامی همچنین به شهروندان توصیه کرد نامه های خود را درباره درخواست نصب عایق صوتی از طریق سامانه ۱۸۸۸ پیگیری کنند.

وقتی دود از لنت قطارهای شهری برمی خیزد
بسطامی درباره انتقاد برخی شهروندان از مشاهده دود در بعضی از ایستگاه های تازه افتتاح شده مترو گفت: ما یک اندازه گیری علمی در دو سال پیش داشتیم و در ایستگاه دهای مختلف مترو ذرات معلق هوا را بررسی کردیم. علت ذرات معلق در هوا نیز این اصطکاک لنت بود و آزبست در فضا نبود. نتایج این تحقیق نشان داد آلودگی هوای محیطهای داخلی ایستگاه کمتر از هوای بیرون از ایستگاه ها بود. البته این مطالعه مربوط به دو سال پیش است و اندازه گیری جدیدی در این زمینه انجام ندادیم.
سخنگوی شرکت کنترل هوای تهران ادامه داد: نوع لنتی که در قطارهای شهری استفاده می شود، از جنسی است که مورد تایید سازمان استاندارد است و قطعا از نوعی نیست که آزبست زیادی داشته باشد که آلودگگی ایجاد کند. همچنین باید در نظر داشت سیستم تهویه مترو مناسب است و نظارت بر اجرای پروژه های تهویه مترو توسط یکی از استادان دانشگاه شریف انجام می شود که او شخصا به من گفت این سیستم یک پارچه استو ایرادی ندارد.
بسطانی درباره آلودگی هوا در ایستگاه هایی که به تازگی راه اندازی شده اند گفت: قاعدتا ایستگاه های تازه افتتاح شده با این قبیل مشکلات روبرو هستند. در ایستگاه هایی که خودم از مترو استفاده می کنم مشکلاتی از این دست را مشاهده نمی کنم و لنتهایی که در قطارهای شهری استفاده می شود تا جایی که می دانم آزبست ندارد.

 


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =