۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

ایرنا نوشت:

جنگنده اف - 35 آمریکا پس از سال ها بدنامی به دلیل اشکالات فنی، سرانجام با صرف بودجه فراوان آماده پرواز عملیاتی شد.
جنگنده بد نام آمریکا آماده عملیات شد
به گزارش ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال، روز شنبه به نقل از ژنرال «جوزف دانفورد» فرمانده نیروی تفنگداران دریایی آمریکا، نوشت: این هواپیمای ساخت شرکت 'لاکهید مارتین'، تقریبا 14 سال پس از آنکه نمونه اولیه اش در رقابت با مدل طراحی شده توسط شرکت بوئینگ به پیروزی رسید، آماده تحویل به ارتش شده است و پنتاگون قصد دارد 2 هزار و 400 فروند از این هواپیما را به مبلغ تقریبا 400 میلیارد دلار خریداری و در یک بازه زمانی 30 ساله، جایگزین جنگنده های قدیمی کند.

بدین ترتیب، نخستین گردان هوایی 10 فروندی از جنگنده های نسل پنجم اف -35 که در پایگاه هوایی یوما در ایالت آریزونا مستقر شده اند، اکنون آماده عملیات هستند. با این حال، منابع آگاه می گویند آمریکا از این جنگنده ها تا سال 2017 در خارج از خاک خود استفاده نخواهد کرد.

از میان مدل های گوناگون اف - 35، مدل F-35B که عمودپرواز است، با 134 میلیون دلار، گرانترین نمونه به شمار می رود.

تاخیر در آماده سازی نهایی این جنگنده و رفع اشکال های فنی، باعث افزایش بهای تمام شده و انتقاد از صرف بودجه فراوان برای آن شده است.

همچنین منتقدان می گویند نتیجه رزمایش های مشترک میان اف - 35 و اف - 16 نشان می دهد که نمی توان با قاطعیت گفت در نبرد هوایی میان این دو جنگنده، اف - 35 پیروز خواهد شد. پنتاگون می گوید نبرد هوایی، ماموریت اصلی اف - 35 نیست.

انگلیس، ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، استرالیا، هلند، نروژ، ترکیه و رژیم صهیونیستی، مشتریان خارجی این جنگنده رادارگریز هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرشدي IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    اف٣٥ نه تنها بدنام نيست يكي از ١٠ محصول پيشرفته صنعتي جهان به حساب مياد و اگه سال ها بدلايل فني توليدش متوقف مي شد به خاطر اين بود كه نمي خواستن بنجل توليد كنن و بعد سقوط نصف ناوگان به فكر رفع نقص بيفتن لطفا علمي تر بررسي كنين
  • مسعود A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    13 81
    در مقابل سوخو ۳۵ و سوخو پکفا کاملا آسیب پذیره
    • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      58 2
      پكفا هنوز يه ماكت پرندست كه داره تست موتور و اويونيكش انجام ميشه بعلاوه نه سوخو٣٥ نه پكفا از حيث رادارگريزي به اف٣٥ نمي رسن سطح مقطع راداري پكفا در بهترين حالت يك و نيم برابر اف٣٥ و سوخو ٣٥ بيش از ٣ برابر اف ٣٥ هست و كد رادار هر دو در سال ٢٠٠٨ شكسته شده يعني از اون سال در مقابل پاد هاي امريكا عملا بلا استفادست
    • mehdi EU ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      61 5
      اكه ميدونستى كه اين هوا پيما چى كارا ميتونه بكنه هيچ وقت اين حرفرو نميزدى،پرايدتون رو بسازين عزيزان
    • شاهرود A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      51 4
      چرا از روی تعصب حرف میزنی.اف کجا و سوخو کجا.اونم اف سی پنج.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      0 16
      راست میگه دوست عزیز سوخو خیلی قویتر هستش بهتره یه کم تحلیلها رو بخونیم بعد نظر بدیم هم در بحث رادار گریزی هم در بحث سرعت و عملیات و هم در بحث اوج ارتفاعی که از زمین میتونه بگیره یه سرچ ساده در اینترنت میتونه بهتون کمک کنه.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    82 3
    اونا به چی قکر میکنن و چی میسازن وما باید به فکر قطع نشدن یارانمون باشیم
  • ناشناس A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    7 47
    پس از آنکه انواع بمب و موشک را بر سر این و آن حق و ناحق ریخت آنگاه میتوان راجع به بدنامی آن قضاوت کرد
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      19 1
      اسمش جنگنده بمب افكنه انتظار داري چي بريزه؟ برف شادي بريزه؟ مثلا جنگنده هاي روسيه و چين و ژاپن و فرانسه و آلمان و ايران چي ميريزن دقيقا؟
  • بی نام EU ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    53 3
    مثل قاهر 313 نباشه یه وقت
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    39 2
    حالا ظرف دو سه تا قرارداد به اعراب و اسرائیل تمام هزینه ها که جبران می شود هیچ به مرحله سوددهی نیز می رسد
    • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      4 14
      بهتر هست قبل از این که با اطمینان نظر خودتون رو با بقیه در میون بذارید یک تحقیقی بکنید ببینید هزینه ی پروژه این جنگنده چقدر بوده و مبلغ قرارداد های ایالات متحده با کشور های عربی و اسرائیل چقدر هست . سطح سواد عمومی تو این مملکت صفره .
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    18 1
    جنگنده چندمنظوره هستش. اگر جنگنده برتری هوایی میخوایین که اف۱۶ رو هم حریف بشه، بهتره که نگاهی به اف۲۲ بیاندازید. جنگنده ای که به خاطر فوق محرمانه بودن تکنولوژی ساختش حتی به اسرائیل شریک شماره ۱ آمریکا هم فروخته نشد. اف۳۵ در حقیقت به دلیل ارزان تر بودن نسبت به اف۲۲ و اینکه پروسه عملاتی شدن اف۲۲ طولانی شده بود، ساخته شده. هر دوی این هواپیما ها کار های متفاوت انجام میدن و نمیشه یکی رو از دیگری برتر دونست. اما باید بگم که با عملیاتی شدن اف۳۵، این همواپیما پیشرفته ترین جنگنده ی دنیا خواهد بود. ناوگان هوایی آمریکا همیشه زبانزد خاص و عام بوده و مشخصاً این جنگده هم پیشرفته ترین خواهد بود.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    17 1
    خیلی متن خبر غیر منطقی و دروغینه مشکلات فنی تو هر محصولی پیش میاد و رعفش میکنن،مهم اینه ک با مشکل فنی وارد بازار نشه چیه فکر کردین جنگنده های روسی و چینی بدرد بخورن؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    22 2
    یا خدااااا ... ترکیه داره اف35 تحویل میگیره ؟؟؟؟؟