انجام نخستین عمل موفق پیوند مغز استخوان در خوزستان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام موفقیت آمیز نخستین عمل پیوند مغز استخوان بر روی یک بیمار مبتلا به سرطان خون در بیمارستان شفا اهواز خبر داد.

دکتر احمد احمدزاده دیلمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درمان بیماران مبتلا به سرطان در دهه‌های اخیر تغییرات بسیاری پیدا کرده و با کشف روش‌های نوین درمانی، میزان امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان افزایش چشمگیری یافته است.
وی افزود: یکی از این روش‌های نوین در درمان بیماران سرطانی انجام عمل پیوند مغز استخوان است که می‌تواند امید تازه‌ای در درمان بیماران مبتلا به سرطان خون و برخی دیگر سرطانها ایجاد کند.
این فوق تخصص خون و سرطان بالغین ادامه داد: سال‌های زیادی است که پیوند مغز استخوان در تهران انجام می‌شود ولی به دلیل تعداد زیاد بیماران مراجعه کننده از نقاط مختلف کشور و همچنین بعد مسافت، بسیاری از بیماران توانایی مالی سفر و اقامت در تهران را نداشته و یا در طی انجام پروسه آزمایشات قبل از پیوند که حدودا 4 الی 5 ماه طول می‌کشید بیماری آنها عود می‌کرد و فوت می‌شدند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: با مساعدت ریاست دانشگاه و پیگیری‌های معاون درمان و مسئولان بیمارستان شفا، امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان شفا اهواز فراهم شد تا راه برای انجام کارهای جدیدتر و کمک به بیماران سرطانی خوزستان و استان‌های همجوار ایجاد شود.
احمدزاده گفت: هزینه انجام عمل مغز استخوان در اهواز نصف هزینه عمل در تهران است و همچنین بیماران مخاطرات سفر و دغدغه فراهم‌آوری هزینه سفر و اقامت در تهران را نخواهند داشت.
به گزارش ایسنا؛ اولین بیماری که در استان خوزستان تحت عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت، مردی 56 ساله و دومین بیمار نیز مردی 51 ساله است که پس از انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های کامل پزشکی در روز عید سعید فطر توسط تیم پیوند بیمارستان شفا به سرپرستی دکتر احمد احمدزاده دیلمی، فوق تخصص خون و سرطان بالغین مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفتند. این بیماران به مدت سه هفته بعد از انجام عمل تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشتند و با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =