اسحاق جهانگیری در تماسی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان از توسعه روابط دو کشور سخن گفت.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: دو کشور می توانند با توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها، گام‌های موثری در جهت منافع دو ملت بردارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز( شنبه) در تماس تلفنی «هویک آبراهامیان» نخست وزیر ارمنستان، با بیان اینکه روابط دو کشور از روند رو به رشدی برخوردار است، اظهار داشت: زمینه‌های همکاری فراوانی میان دو کشور وجود دارد و می توانیم سطح همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارتقاء دهیم.
معاون اول رییس جمهور همچنین با آرزوی توفیق و سعادت برای دولت و ملت ارمنستان، افزود: ایران آمادگی دارد همکاری های خود را با ارمنستان در حوزه های مختلف از جمله انرژی، تولید و انتقال برق و ترانزیت کالا و مسافر از مسیر ایران، ارمنستان و گرجستان گسترش دهد.
نخست وزیر ارمنستان نیز در این مکالمه تلفنی، با تکراردعوت ازدکترجهانگیری برای سفربه ارمنستان و با ابراز خرسندی از رفع برخی موانع پیش روی همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی و انتقال گاز، خواستار ارتقاء سطح همکاری‌ها در زمینه های مختلف میان تهران و ایروان شد.
هویک آبراهامیان همچنین با آرزوی سلامتی و موفقیت برای دولت و ملت ایران، از آمادگی کشورش برای همکاری‌های سه جانبه میان ایران، ارمنستان و گرجستان در زمینه توسعه ترانزیت خبر داد و اظهار امیدواری کرد در یک نشست سه جانبه میان مقامات سه کشور، مقدمات این همکاری فراهم شود.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =