هشت سال پیش رئیس جمهور ایران گفت: ما قصابی در محل خود داریم،‌ این فرد تمام اوضاع مادی مردم را به درستی در دست دارد و به من هم می‌گوید.

به گزارش خبرآنلاين، محمود احمدي نژاد در 31 خردا سال 86، طي سخناني در همايش اصناف كشور ـ كه به مناسبت اول تير روز اصناف برگزار شدـ  با بيان اينکه بسياري از اصناف مخزن اسرار و محل اعتقاد و رجوع مردم هستند، ادامه داد: من خودم در حال حاضر بسياري از اطلاعات را از اصناف محل مي‌گيرم؛ مي‌آيند مي‌گويند فلاني اين اشكال را دارد يا وضع مردم اين‌گونه است. اوضاع مردم محل در دست اصناف است.  ما قصابي در محل خود داريم،‌ اين فرد تمام اوضاع مادي مردم را به درستي در دست دارد و به من هم مي‌گويد. حتي خواربارفروش، ميوه‌فروش و همه هم اين‌گونه‌اند، براي اين كه اصناف در دل و متن زندگي و از خود مردم هستند. 

اين سخنان وي که ایسنا آن را منتشر کرد در روز شنبه 2 تيرماه به تيتر نخست برخي روزنامه هاي کشور بدل شد که نوشته بودند: «احمدي نژاد: قصاب محل اوضاع مردم را به من مي گويد».

سایت «فردا» هم نوشت: خبرگزاری رویترز خبر مربوط به اینکه احمدی نژاد، اطلاعات خود را از قصاب محل می گیرد، را در بخش اخبار عجیب و غریب (oddly enough) خود قرار داده و نوشته بود: حرف های عجیب و غریب زدن، جزء عادات و نحوه تشخیص رییس جمهور احمدی نژاد شده است. وی گفته است که جریانات اقتصادی را از طریق قصاب محل پیگیری می کند و می فهمد و انجام می دهد.  این خبرگزاری در ادامه آورده بود: این اولین باری نسیت که احمدی نژاد در مورد مغازه داران محل خود در رابطه با مسائل اقتصادی ایران صحبت می کند.  مواجه شدن با شکایاتی در مورد تورم در مجلس یکی از این مسائل است که وی گفته به مغازه های محل ما مراجعه کنید و گوجه بخرید. در آنجا قیمت ثابت است!

البته بعدها کريمي اصفهاني دبيرکل انجمن اسلامي اصناف و بازار هم به اين جمله رئيس جمهور اعتراض کرد. اگر چه او در همان مراسم مستمع سخنان احمدي نژاد بود اما پنج سال بعد  در گفت و گويي با ماهنامه تجارت فردا در دي ماه سال 91 گفت: «حالا ما از آقای احمدی نژاد توقع نداریم که از قصاب محله‌شان مشورت بگیرد اما توقع داریم که با وزرایی که خودشان معرفی کردند، مشورت کنند.»

1727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاتینا IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    از قصاب محل حال و روز مردم رو پرسیده که این روزگار ما شده؟؟؟؟ از قصاب محلشون مشورت کرده که نمیدونه دیپلماسی چیه؟ سیاست چیه؟ روابط خارجی چیه؟ و..... از قصاب محل پرسیدن روحیه اشو جنگجو کرده بود.. با همه دعوااااااا داشت؟؟؟؟؟ بعد ما انتظار داریم بدونه انرژی هسته چیه؟ سانتریفیوژ چیه؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    دکتر انسانی مردمی و خاکی بود. انشاا... دوباره ایشان را در سمت ریاست جمهوری ببینیم
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
      از کدوم دکتر صحبت میکنی؟
    • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
      35 0
      یعنی پول اینقدر عزیز؟
  • قندک A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    امیدوارم این تجربه ها را در انتخابات بعدی فراموش نکنیم.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    18 88
    البته دکتر درست گفته که اصناف و کسبه محل از وضع اقتصادی مردم خبر دارند ولی کسبه مورد نظر ایشون اطلاعات غلط میدادن
  • siavash IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    96 6
    هر دم از اين باغ بري مي رسد ...
  • جواد A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    34 0
    اونوقت جای علم اقتصاد کجاست؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    7 76
    درود بر دکتر احمدی نژاد