خسرو نشان و محسن امیریوسفی به تماشای «پیوند خونی» نشستند

نمایش «پیوند خونی» به کارگردانی هوشمند هنرکار یکشنبه شب یازدهم مرداد ماه به یاد زنده‌یاد احمد علامه‌دهر و با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکشنبه عصر خبر درگذشت بازیگر باسابقه تئاتر احمد علامه‌دهر از سوی خانواده این هنرمند منتشر شد. تماشاگران نمایش «پیوند خونی» به دعوت کارگردان پیش از شروع اجرای نمایش به احترام این بازیگر فقید یک دقیقه سکوت کردند.

گروه اجرای نمایش «پیوند خونی» یکشنبه شب میزبان جمعی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی از جمله دکتر خسرو نشان از مدیران با سابقه عرصه فرهنگ و هنر و همچنین مدیر مرکز هنرهای نمایشی در سال‌های نخست دهه 80، محسن امیریوسفی فیلمساز، ناهید مسلمی، سیاوش چراغی‌پور و نقی سیف‌جمالی بازیگران تئاتر و سینما بودند.

دکتر نشان از جمله مدیران تئاتری است که اغلب اهالی تئاتر از روزهای مدیریت او به نیکی یاد می‌کنند. امیریوسفی سازنده آثاری چون «خواب تلخ»،‌ »آتشکار» و «آشغال‌های دوست داشتنی» است که چندان فرصتی برای نمایش عمومی آثارش در ایران به دست نیاورده، آثار جشنواره‌های جهانی موفق به کسب جوایز متعدد شده است. ساخته اخیر او «آشغال‌های دوست داشتنی» همچنان در انتظار صدور مجوز اکران عمومی است.

«پیوند خونی» که روایتگر مقطعی از زندگی دو برادر است، براساس متنی از آثول فوگارد، نویسنده مطرح آفریقای جنوبی و با بازنویسی هنرکار هر شب ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می‌رود. جمشید صفری و مسعود مهرابی بازیگران این نمایش هستند.

پارسا پولادوند نیز دستیاری کارگردان را به عهده دارد. طراحی صحنه این نمایش همچون اغلب آثار این کارگردان توسط خود هنرکار انجام شده است.

«سلام و خداحافظ»، نوشته دیگری از فوگارد نیز اسفندماه سال 1390 به کارگردانی هنرکار در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرا شده بود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =