76 رستوران سنتی و کافی شاب در بندرعباس به دلیل عرضه قلیان تعطیل شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تعطیلی 76 رستوران سنتی و کافی شاب که اقدام به عرضه قلیان می کردند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمد شکاری در نشستی خبری با اشاره به اینکه طرح ممنوعیت قلیان در بندرعباس آغاز شده است افزود: با اجرای این طرح تمامی مراکزی قلیان عرضه می کنند تعطیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه طی هفته جاری نیز 20 مکان دیگر نیز تعطیل خواهند شد افزود: به برخی از اماکن به دلیل عرضه قلیان اخطار داده شده و چنانچه برای بار دوم در این مکانها که بیشتر رستوران های سنتی و کافی شاپ ها هستند قلیان عرضه شود تعطیل خواهد شد و صاحبان آن و با جریمه 23 میلیون تومانی روبرو می شوند.

شکاری در مورد طرح جمع آوری یک روز درمیان زباله ها در یکی از مناطق شهری بندرعباس توسط شهرداری بیان کرد: پیش از این نظر کارشناسی خود را به شهرداری اعلام کردیم. این طرح شکست خورده است، با توجه به شرایط اقلیمی گرم استانهای جنوبی ماندگاری زباله بیش از یک روز موجب شیوع بیماری های واگیردار خواهد شد.

وی افزود: به دلیل مصرف ماهی و میگو در استان به ویژه در شهر بندرعباس ماندگاری زباله آنها قابل قبول نیست، اگر در شهر بندرعباس بیماری هایی اپیدمی شود کل استان را در بر می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از راه اندازی ۲۲ مرکز دندانپزشکی تا پایان مهر ماه امسال در استان هرمزگان خبر داد.

شکاری بیان کرد: در حال حاضر ۳۳ مرکز دندانپزشکی در حاشیه شهرها، شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر و روستاها راه اندازی و در راستای گسترش این طرح ۲۲ مرکز دندانپزشکی تا پایان مهرماه راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: ۳۱ نفر دندانپزشک در مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه پزشک خانواده مستقر شده اند. همچنین ۴۸ واحد دندانپزشکی در مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تجهیز شده است.

وی در ادامه تشریح فعالیت های بهداشتی و درمانی در سطح استان هرمزگان اظهار کرد: ۱۶۰ پزشک طرحی طی یکسال اخیر جذب شد که تعداد پزشکان از ۱۴۷ نفر در سال ۹۳ به ۲۲۷ طی سال جاری رسیده است. همچنین تعداد پرستار و ماما از ۱۲۰ نفر در شهریور ۱۳۹۳ به ۱۷۹ نفر در حال حاضر رسیده است.

شکاری اضافه کرد: ۵۷ درصد مراکز بهداشتی و درمانی شامل ۵۳ مرکز بهداشتی در روستاها و ۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی شهری تعمیر شدند و ۷۹ مرکز بهداشتی در روستاها و ۳۰ مرکز بهداشتی در شهرها طی سال جاری تجهیز شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد فعالیت های بهداشت محیط در استان، گفت تعداد ۴۲ پرونده معرفی متخلفین به دادگاه عمومی و ۲۵۸ پرونده هم به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =