مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، از افزایش تاسیسات گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عیسی رضایی در همایش آموزشی مدیران تاسیسات گردشگری که در مجتمع وتوس قم برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر مجوز ساخت چند هتل پنج ستاره و چهارستاره و هتل آپارتمان صادر شده که در حال ساخت و ساز است.

وی افزود: در استان قم 9 هزار تخت برای پذیرایی از مسافران موجود است که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه، این تعداد را به 20 هزار افزایش دهیم.

رضایی، با اشاره به اینکه روزانه شاهد حضور کثیری از زائران به ویژه زائران خارجی در این استان هستیم گفت: استان قم ام القرای جهان اسلام است و به علت وجود مراکز زیارتی از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مکان های تاریخی شاهد حضور مسافران غیرایرانی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: مکان های اقامتی در این استان باید در شان مسافران خدمات مطلوب ارائه کنند، چرا که بعد از پیروزی در توافق هسته ای شاهد حضور مسافران از کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهیم بود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ملیت های مختلف برای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان گفت: طلاب غیر ایرانی از 140 ملیت در این استان در حال تحصیل هستند که باید از ظرفیت این افراد در معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی استان بهره مند شد.

وی افزود: از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهمنامه همکاری را با جامعه المصطفی العالمیه تهیه کرده است تا بتوانیم از این طریق از ظرفیت های این افراد استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه واحدهای اقامتی در استان قم مورد نظارت قرار می گیرند، گفت: واحدهای اقامتی توسط تیم های کارشناسی و بازرسی این اداره کل به صورت هفتگی نظارت می شوند تا دارای استانداردهای مناسب ارایه خدمات رفاهی و تفریحی به مسافران باشند.

رضایی افزود: همچنین وضعیت واحدهای غیرمجاز مسافری در استان قم با تعامل اداره کل اماکن نیروی انتظامی مورد پیگیری است چراکه برخی از زائران توسط مراکز غیرمجاز هدایت و اسکان داده می شود.

وی ادامه داد: برای ارایه خدمات مناسب به مسافران باید واحدهای مربوطه همکاری های لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم انجام دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =