مهاجم جوان تیم ملی ایران بعد از پیوستنش به آلکمار گفت: مربی قبلی آلکمار فان باستن بود، حیف شد که رفت.

خبرورزشی نوشت:  علیرضا جهانبخش با انتخاب تیم AZ آلکمار هلند نشان داد که در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد. الماس ایرانی با پیوستن به یکی از چهار تیم برتر و پرطرفدار هلند دقایقی بعد از قطعی شدن حضورش در آلکمار با ما هم‌کلام شد و به سؤالات خبرورزشی پاسخ داد.

تيم خوبي را انتخاب كردي؛ از چگونگي انتخاب آلكمار بگو.
خدا را شكر كه بعد از طي كردن يك پروسه طولاني تيم خوبي را انتخاب كردم. از زماني كه بازي‌هايم تمام شد به يك تيم خوب فكر مي‌كردم و همان طور كه گفته بودم دوست داشتم در هلند بمانم، الان هم خيلي خوشحالم كه با باشگاهي قرارداد بستم كه هميشه جزو چهار، پنج تيم برتر هلند بوده. من فكر مي‌كنم اين انتخاب برايم فوق‌العاده خواهد بود و قطعاً به من كمك خواهد كرد تا قدم بعدي را بهتر بردارم.

چرا آلكمار را انتخاب كردي؟
AZ در چند سال اخير همواره بازيكنان بزرگي را پرورش داده و مهم‌تر آنكه همواره براي حضور در رقابت‌هاي اروپايي در تلاش بوده است؛ اينها از جمله دلايل مهمي بود كه به آلكمار رفتم و با اين تيم قرارداد پنج ساله منعقد كردم تا هم خودم آينده‌نگري كرده باشم و هم باشگاه در اهدافش روي من آينده‌نگري را لحاظ كرده باشد.

چه كساني به شما حضور در آلكمار را توصيه كردند؟
اولين نفراتي كه من با آنها صحبت كردم خانواده و مدير برنامه‌هايم بودند؛ جدا از آنها با مربي فصل قبلم در هلند حرف زدم و چند نفر ديگر در هلند كه هميشه از آنها مشورت مي‌گيرم؛ در ايران هم با آقاي مهدوي‌كيا حرف زدم كه نظرشان بسيار مثبت بود و همچنين آقاي كروش كه انتخابم را انتخاب بسيار مثبتي مي‌دانست. بعد از جمع‌بندي نظرات، تصميم آخر را خودم گرفتم.

در ديداري كه 3 بر 2، AZ را شكست داديد، تو با زدن 2 گل و يك پاس گل بدجوري از تيم فعلي‌ات زهر چشم گرفتي و گويا يكي از دلايل انتخابت هم همين درخشش تو بوده؟
بله، در آن بازي كه 3 بر 2 AZ را شكست داديم، من با زدن 2 گل و ارسال يك پاس گل يكي از بهترين بازي‌هايم را ارائه دادم. مسئولان آلكمار هم به من گفتند از همان موقع مرا زير نظر داشتند و در نهايت تصميم به عقد قرارداد با من گرفتند.

از حضورتان در يوروليگ بگوييد؟
تيم AZ چهارشنبه به تركيه مي‌رود تا بازي برگشت را مقابل تيم تركيه‌اي بلديه اسپور برگزار كند. تيم ما در بازي رفت اين تيم را 2 بر صفر در هلند شكست داده و براي صعود به مرحله بعد كار چندان دشواري ندارد. AZ با شكست تيم تركيه‌اي به مرحله پلي‌آف صعود كرده و پس از آن هم به يوروليگ مي‌رود كه يكي از اهداف اصلي باشگاه ما محسوب مي‌شود.

در اولين بازي‌تان در فصل جديد هم با آژاكس بازي داريد؛ تيمي كه رقابت سختي با تيم شما دارد. 
فعلاً بيشتر از آژاكس به اين فكر مي‌كنم كه ان‌شاءا... امروز تست پزشكي باشگاه را با موفقيت سپري كنم و همه چيز براي حضورم در آلكمار طي شود؛ آژاكس هم يكي از تيم‌هاي خواهانم بود كه چون ليستش را در خط حمله تكميل كرد عملاً شانسم را براي حضور در اين تيم از دست دادم؛ با اين وجود حتماً انگيزه بالايي براي حضور برابر آژاكس دارم.

از سرمربي AZ آلكمار حرف بزن؛ چه شناختي از او داري؟
سرمربي ما يانگ فاندربروم است؛ فردي كه در باشگاه‌هاي بزرگي در روسيه، هلند و انگليس مربيگري كرده و بازيكن تيم AZ هم بوده اما نكته جالب اينكه فصل قبل مربي AZ ماركو فان باستن بود.

حيف شد كه ماركو فان‌باستن سرمربي‌ات نيست چون ايراني‌ها خاطرات شيريني از فان‌باستن، رايكارد و گوليت دارند!
خودم هم دوست داشتم ماركو فان‌باستن در تيم هلندي مي‌ماند چون به هر حال او مهاجم بوده و كار كردن با چنين كسي بدون شك براي يك مهاجم راحت‌تر است.

يك هفته ديگر هم تولد 23 سالگي‌ات را جشن مي‌گيري؛ با توجه به اين سن و سال مي‌تواني ركورد موفق‌ترين لژيونر را بشكني؟
من خيلي دوست داشتم در مسير بزرگاني نظير مهدوي‌كيا، علي دايي و وحيد هاشميان كه در تيم‌هاي بزرگي بودند قدم بردارم و به نوعي جا را براي بازيكنان ديگر ايراني باز كنم تا بتوانم كيفيت فوتبال ايران و جوانان ايراني را در سطح اول فوتبال هلند نشان دهم.

با قرارداد پنج‌ساله قطعاً پول خوبي را هم دريافت خواهي كرد.
شما مي‌توانيد تحقيق كنيد و به اين موضوع برسيد چون فوتبال هلند، فوتبالي نيست كه پول زيادي را خرج كند و در واقع بيشتر باشگاه‌ها به فكر بازيكن‌سازي و آينده تيمشان هستند. من هم به پيشرفت فوتبالي‌ام فكر مي‌كنم نه پول.

گويا قصد داري شماره 7 AZ را براي فصل آينده بر تن كني؟
من دوست دارم پيراهن شماره 7 را بپوشم اما اين پيراهن در اختيار يكي ديگر از بازيكنان است.

از شاخص‌ترين بازيكنان AZ آلكمار حرف بزن.
AZ براي فصل آينده سه بازيكن خوبش را در اختيار نخواهد داشت چون گودليه كه از اين تيم به آژاكس رفت، استيفن هم كه در واقع من جايگزينش شدم به تيم واتفورد رفت، جدا از اين دو بازيكن، گلر تيم هم بازيكن شاخصي بود كه از AZجدا شد اما تيم ما خريدهاي بسيار خوبي داشته، مثلاً تانكوويچ را از فولام به خدمت گرفته، بهترين فوروارد ليگ دسته اول را به خدمت گرفته يا شماره 10 تيم به نام ماركوس هندرسون هم كه از انگليس به آلكمار اضافه شده.

مدعي قهرماني ليگ هلند هستيد؟
مهمترين مسئله براي ما ليگ اروپا و حضور موفق در اين جام است اما جدا از اين حتماً به قرار گرفتن در رده‌هاي اول ليگ هلند هم فكر مي‌كنيم.

ناراحت نيستي كه ديگر در بين هواداران نايمخن نيستي؟
روز يك‌شنبه مراسمي در باشگاه نايمخن داشتيم. در اين مراسم هواداران از من مي‌خواستند در نايمخن بمانم، هواداراني كه پيشرفتم را مديون آنها مي‌دانم اما جدا از اين موضوع من به پيشرفت فوتبالي‌ام فكر مي‌كردم به همين دليل مجبور بودم تيم بهتر و بزرگ‌تري را انتخاب كنم.

بدون شك رويارويي‌ات با نايمخن سخت خواهد بود؟
بله، از هواداران نايمخن خاطرات خوب بسياري دارم به همين دليل رويارويي با اين تيم بسيار سخت خواهد بود اما به هر حال اين طبيعت فوتبال است.

از تيم‌هاي ايراني هم پيشنهاد داشتي؟
بر خلاف بعضي از شايعات من با هيچ تيم ايراني‌اي حرف نزدم و تيم‌هاي ايراني هم با من تماس نگرفتند.

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =