جام جم آنلاین نوشت:

محمدباقر معلم بسیار سنجیده و دقیق حرف می‌زند، با آرامش و طمانینه کلمه‌ها را بررسی و سپس آنها را بیان می‌کند. او هفت ماه است که سکاندار دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما شده و در همین مدت کوتاه اقدامات اساسی چون خانه‌تکانی در شوراهای شعر و موسیقی و احیای ارکستر سمفونیک صدا و سیما را انجام داده است.

 در بخشی از این گفت‌و گو این مدیر صداوسیما به این سئوال «طی سال‌های گذشته فعالیت‌های متعددی در دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما انجام می‌شده است. اما این فعالیت‌ها بیشتر در یک سطح متوسط باقی‌مانده و تقریبا رشد چندانی نداشته است. شما چه برنامه‌ریزی برای تغییر این روند خواهید داشت؟» چنین پاسخ داده است:


شاید با موضوعی که مطرح کردید به این شکل موافق نباشم. بسیاری از کسانی که امروز افراد شاخص موسیقی کشور هستند از همین سیستم و از همین دفتر موسیقی و سرود سازمان برآمده‌اند. یعنی گاهی پخش یک اثر از طریق صدا و سیما آدمی را ساخت و تقدیرش را تغییر داد. پس روال همیشه همین طور بوده و هست. اقبالی که خواننده‌ها به پخش کارهایشان و حضور در تیتراژخوانی‌ها دارند خود گواه این موضوع است. درباره این‌که تعداد کارهای کیفی کم بوده با شما موافق هستم، اما با این‌که بگوییم هرگز کاری تولید نشده که میان مردم راه پیدا کند موافق نیستم. روزی که بنده مسئولیت دفتر موسیقی سازمان را به‌عهده گرفتم رئیس محترم سازمان به نکته‌ای اشاره کردند که دقیقا موضوع سوال شما بود. ایشان گفتند اگر تعداد کارهای تولیدی کمتر باشد، اما کیفیت و اثرگذاری بالایی داشته باشد توانسته‌ایم در این دفتر موفق باشیم. ما هم همه تلاشمان را می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد. البته هر کس مسئولیتی را قبول می‌کند دوست دارد بهترین کار را رائه دهد. همه آدم‌ها در تلاشند سیمرغ شکار کنند، اما طبیعتا این کار دشوار است. من هم روزی که به دفتر موسیقی آمدم این عزم را داشتم و حالا هم که بضاعت اینجا را می‌بینم عزمم برای این کار جزم‌تر شده است. تصورم این است در مدت محدودی که بودیم بازخوردها نشان می‌دهد که چند کار ساخته شده در این مدت توانسته اقبال عمومی را به‌دست بیاورد. امیدوارم بتوانیم در کنار استادان و همکاران حاضر در دفتر سیمرغ شکار کنیم.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    14 2
    در سال 2015 و در حالی که در این کشور کنسرت برگزار میشه و همه می دونن ساز موسیقی چه شکلیه هنوز تصاویر سازهای موسیقی و پخش کلیپ از تلویزیون ممنوعه. تعجب می کنم چرا جامعه موسیقی همراه نمیشن و به این وضعیت اسفناک اعتراض نمی کنن یعی تا قیام قیامت صدا و سیما می خواد سازهای موسیقی رو نشون نده؟