مجموع مجوزهای صادر شده برای واحدهای صنعتی و معدنی از مهرماه سال 92 تا کنون دراستان زنجان یک هزار 90 فقره است.

به گزارش خبر آنلاین رحیم عصفوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به تغییر روند مهاجرفرستی استان زنجان به مهاجرپذیری از چند سال پیش تصریح کرد: هر چند آمار مهاجرپذیری استان کم است، ولی نکته مثبتی در روند توسعه‌ای آن است. وی نرخ باسوادی استان زنجان را 82.4 و اندکی پایین‌تر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: تراکم جمعیت استان به مانند کشور 47 نفر در هر کیلومتر است.
عصفوری با بیان اینکه سهم جمعیت جوان استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: در آخرین سرشماری انجام شده سهم جمعیت جوان استان نسبت به جمعیت 21.4 درصد بوده است. وی با اشاره به شهرت زنجان به یک شهر دانشگاهی بیان داشت: استان زنجان در حال حاضر 76 هزار دانشجو دارد که 6 هزار 700 دانشجو به ازای هر 100 هزار نفر است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نرخ بیکاری برآورد شده در سال گذشته را 9.8 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ مشارکت طی این مدت 38.1 درصد برآورده شده است.
وی سهم بخش کشاورزی، صنعت و خدمات را در اقتصاد استان زنجان به ترتیب 30.5، 31.6 و 37.9 درصد اعلام و تاکید کرد: سهم بخش خدمات، نسبت به میانگین کشوری پایین است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =