۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

مهر نوشت:

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بروز سیلاب در مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی در تعدادی از استان‌های کشور طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش‌بینی هواشناسی موج تراز میانی جو از بعدازظهر امروز تا روز دوشنبه از فراز مناطق مرکزی تا شرق دریای خزر عبور می‌کند که گذر این سامانه جوی سبب تشدید ناپایداری همرفتی در دامنه‌های شمالی البرز، سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال استان سمنان و دامنه‌های البرز مرکزی در شمال استان تهران و با احتمال کمتر در شمال البرز خواهد شد.

به گفته وی، پیامد این شرایط، بارش رگباری باران، رعد و برق و وزش باد محلی شدید یا طوفان تندری است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: یکشنبه بعد از ظهر تا اوایل صبح دوشنبه ۲۰ مرداد در استان‌های خراسان شمالی، مناطق شرقی و جنوبی گلستان و با احتمال کمتر در شرق مازندران این شرایط پیش بینی می‌شود.

وظیفه اظهار داشت: از شب یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه شمال استان سمنان و مناطق مرکزی رشته کوه البرز در شمال استان تهران و با احتمال کمتر در شمال استان البرز این شرایط رخ می دهد.

وی افزود: به سبب انتظار بارش‌های رگباری و طوفان تندری که جزء ماهیت بارش‌های همرفتی و تابستانه است، احتمال بروز سیلاب در مسیل‌ها و رودخانه های محلی وجود دارد.از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارت احتمالی، اقدام لازم پیشگیرانه انجام شود و لازم است در مناطق یاد شده ضمن بکارگیری نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: طی امروز و فردا در سواحل دریای خزر آسمانی ابری همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها امروز به روی استان گلستان است که طی همین مدت در بعدازظهر و اوایل شب در شمال شرق، ارتفاعات البرز و با شدت کمتر در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، روز سه‌شنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. سه روز آینده نیز در برخی نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در منطقه زابل گاهی با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد و گرد و خاک در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، جنوب سمنان، جنوب تهران و البرز دور از انتظار نیست. همچنین امروز سواحل دریای خزر مواج است.

وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر با احتمال باد و گرد و خاک درپاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    کو کجا... ما که یه نم بارون هم ندیدیم