تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که ممکن است به زودی ککو،باهوش‌ترین گوریل جهان بتواند به صورت هوشمندانه حرف بزند و با انسان‌ها به صورت زبانی ارتباط برقرار کند.

ککو را باهوش‌ترین گوریل جهان می‌دانند که مدتهاست دانشمندان در حال آموزش او هستند. این گوریل اکنون می‌تواند از هزار علامت استاندارد برای ارتباط با انسانها استفاده کند. پس از سالهای فعالیت محققان و کار بر روی این گوریل، او حالا بیشتر از هر حیوان دیگری در جهان زبان انگلیسی را درک می‌کند و به آن واکنش نشان می‌دهد. تحقیقی جدید نشان داده که هومینوئیدها (انسان‌واران) شاید خیلی بسیار سریع‌تر از آنچه بشر تصور می‌کند بتوانند به صورت هوشمندانه از ارتباط کلامی انسان‌ها استفاده کنند. نتیجه تحقیقاتی که در نشریه «شناخت حیوانات» {لینک} منتشر شده نشان داده که مغز گوریل‌ها قادر به انجام عملیات پیچیده زبانی است و با آموزش می‌تواند ارتباط کلامی را فرا بگیرد. برخی دانشمندان این تصور را داشته‌اند که این گروه از حیوانات به صورت کلی توانایی محدودی برای یادگیری زبان دارند اما محققان دانشگاه ویسکانسین اعلام کرده‌اند که این مسئله درست نیست و گوریل‌ها به صورت بالقوه توانایی کنترل گفتار خود را دارند.بر اساس این تحقیق انسان تنها موجودی روی زمین نیست که بتواند از زبان برای ارتباط کلامی استفاده کند.این تحقیق حالا همه نظرها را به سمت ککو جلب کرده است. او با آموزش محققان حالا از علایم اشاره‌ای برای ارتباط و رساندن منظور خود استفاده می‌کند اما به تازگی مشخص شده که توانایی خاصی هم در استفاده از کلمات دارد.

به تازگی ۷۱ ساعت از تصاویر تعامل ککو با یکی از محققان مورد بررسی قرار گرفته که در آن ۹ مورد مختلف از رفتار آموزش‌یافته دیده شده که نیاز به کنترل فعالیت صدایی و تنفسی داشته است. این جریان شامل فلوت زدن کوکو بوده است. در فیلمی که از این مسئله منتشر شده دیده می‌شود که ککو با درخواست معلمش فلوت را با بلندتر می‌زند که نشان از کنترل تنفسی دارد. همه این قضایا نشان می‌دهد که بر خلاف نا‌امیدی خیلی‌ها شاید به زودی ککو اولین حیوانی باشد که به صورت هوشمندانه با زبان انسان‌ها مشغول حرف زدن شود.

 

 

 

 

 

 

 

۵۴۵۴ 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =