توضیحات بازیگری که به خاطر مسائل مالی روی صحنه نرفت/ به خاطر بدقولی بازی نکردم نه دستمزد

ایسنا نوشت:

توماج دانش‌بهزادی تأکید کرد:‌ من تئاتر کار می‌کنم تا بهتر زندگی کنم و هر جایی احساس کنم به این هدفم خیانت می‌کنم آن را ویران خواهم کرد.

توماج دانش‌بهزادی یکی از بازیگران نمایش «ترانه‌ای در انتهای کوچه تاریک» است که اجرای آن مدتی قبل در تماشاخانه ایرانشهر آغاز شد اما روز گذشته، 27 مردادماه، ناصح کامکاری،‌کارگردان آن اعلام کرد که به دلیل عدم همراهی این بازیگر و درخواست‌های مالی غیر منطقی، نمایش متوقف شده است.

دانش بهزادی درباره مسائل و مشکلاتی که بر سر اجرای نمایش «ترانه‌ای در انتهای کوچه تاریک» پیش آمده با اشاره به اینکه ماجرای آن مفصل است،‌ اظهار کرد: حدود یک ماه قبل از اجرا، آقای کامکاری متنی را به من دادند که آن را بخوانم و اصرار هم داشتند به دلیل اینکه بازیگر اصلی نمایش کار را رها کرده، من بازی کنم. بعد از خواندن متن به ایشان گفتم، به نظرم نمایشنامه خیلی قوی نیست و حتی پرسیدم چرا اصرار دارد آن را اجرا کند که البته جواب ایشان مرا قانع نکرد. با این حال به دلایل مختلف از جمله اینکه ایشان حدود 12، 13 سال قبل پای نمایشی که برای آن دومین جایزه بازیگری‌ام را گرفتم ایستاده بود، حس متفاوتی داشتم و می‌خواستم در این کار کمک کنم. ضمن اینکه مسائل مالی هم وجود داشت و تأکید شده بود با بازیگران قرارداد بسته خواهد شد.

او با ادعای اینکه به دلیل برخی مسائل سه نفر از بازیگران دیگر در حین تمرین، کار را رها کردند و نتوانستند همکاری را ادامه دهند، گفت: پس از صحبت‌هایی که داشتیم تمرینات را به هر شکلی بود آغاز کردیم و در همان هفته اول به یک توافق رسیدیم تا مبلغ قرارداد من 9 میلیون تومان باشد، اگرچه رقم بیشتری خواسته بودم و پیشنهاد ایشان هم خیلی کمتر بود اما در نهایت بر سر همین رقم با حضور یکی از اعضای نمایش (علی بی‌غم) به توافق رسیدیم.

دانش‌بهزادی با تأکید بر اینکه «در همان هفته اول تمرین گفتم اگر این رقم قرارداد را نمی‌توانند بپردازند، در نمایش بازی نمی‌کنم»، گفت: قبل از اجرا به دلیل اینکه هنوز قراردادی بسته نشده بود مفاد آن را خودم فرستادم تا کارگردان تأیید کند که جوابی نگرفتم.

وی بیان کرد: در یک روز چهارشنبه افتتاحیه را برگزار کردیم اما پس از پایان اجرا، کارگردان نمایش گفت که مدیر تماشاخانه ایرانشهر اعلام کرده نمایش ضعیف است و پس از یکی دو روز تمرین آن را دوباره اجرا کنیم. در نتیجه پس از سه روز دوباره کار کردیم و بعد هم به تعطیلات تئاتر در شهادت امام جعفر صادق (ع) رسیدیم که با وجود این تعطیلی‌ها تاکنون فقط چهار شب اجرا داشته‌ایم.

دانش‌بهزادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو مطرح کرد: کش و قوس‌های ما در اجرای این نمایش تا جایی پیش رفت که جلسه‌ای با حضور آقای دریابیگی و نمایندگان مالی من برگزار شد و خواستم توافق جدیدی انجام شود که به نتیجه نرسیدیم ولی با این حال تاکید می‌کنم مسئله مالی در این اتفاق رکن اصلی را نداشت بلکه یکسری بدقولی و عدم پایبندی به تهعد باعث قطع همکاری من شد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =