نظر منصوری آرانی درباره ترکیب سیاسی کمیسیون برجام: باید عینک جناحی را با عینک منافع ملی عوض کنیم

یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس معتقد است که باید اعضای این کمیسیون با در نظر گرفتن مصالح و منافع نظام، عینک جناحی خود را از چشم بردارند.

عباسعلي منصوري آراني در گفتگو با خبرآنلاين در خصوص تركيب سياسي و فراكسيوني كميسيون "برجام" و تاثير آن بر روند بررسي توافق هسته اي در مجلس خاطرنشان كرد: دو تيم از دو فراكسيون پس از ساعت ها جلسه مشترك در نهايت به اين نقطه نظر رسيدند كه اين كميسيون با اين تركيب فراكسيوني تشكيل شود.

وي با بيان اينكه بنده خود نيز شايد پيش از اين جزء مخالفين اين نوع  و شيوه از انتخاب در فراكسيون رهروان ولايت بودم، افزود: اما آنچه كه اتفاق افتاده است اين است كه الان ديگر همه ديدگاه​ ها مطرح هستند و همه جناح‌ها و همه تفكرات  در كميسيون حضور دارند.

نماينده مردم كاشان تصريح كرد: اگر همه ما منافع ملي را لحاظ كنيم مهم نيست كه افراد از چه جناحي باشند بلكه مهم اين است كه عينك جناحي شان را برداند و عينك منافع ملي را به چشم بزنند كه در اين شرايط ، هيچ مشكلي نخواهيم داشت اما اگر ديد جناحي وارد كميسيون شود قطعا دچار مشكل مي شويم و كميسيون به علت حساسيت فوق العاده اش نمي تواند تا انتها حركت كند حتما وسط راه دچار مشكل خواهد شد.

منصوري آراني تاكيد كرد: موفقيت كميسيون ويژه برجام در انجام ماموريتي كه به او سپرده شده در اين است كه همه اعضاء با هم حركت كنند و من با شناختي كه از دوستان دارم فكر مي كنم اين اتفاق خواهد افتاد كه بنشينيم و مصلحت نظام و منافع ملي را در نظر گرفته و همان را پياده كنيم ؛ هر چند كه در كميسيون ممكن است اختلاف ديدگاههاي مان به بحث هاي شديد نيز منجر شود.

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره ضرورت ارائه لايحه برجام از سوي دولت به مجلس كه از سوي برخي نمايندگان مطرح شده است، گفت: كميسيون ويژه براي برجام تشكيل نشده و در ارتباط با موضوعات هسته اي مطرح است يعني هر آنچه كه موضوعات هسته اي باشد مربط به كميسيون ويژه خواهد بود از اين جهت ما براي بررسي موضوع،  متوقف به لايحه نيستيم اما بايد اجازه دهيم كه رئيس دو قوه با هم بنشينند و اين موضوع را حل و فصل كنند. چون اختلاف نظر و ديدگاه در اين باره وجود دارد صحيح نيست كه اين اختلاف ادامه پيدا كند بلكه بايد دريك نقطه هماهنگي لازم صورت بگيرد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =