ایسنا نوشت:

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از موافقت وزارت بهداشت با مجوز تاسیس رشته‌های تخصصی در حوزه‌های پزشکی به این دانشگاه خبر داد.

دکتر ابطحی در حاشیه دومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (لقمان حکیم) با بیان اینکه هیچ رشته‌ای در این دانشگاه نیست که مجوز نداشته باشد افزود: همه رشته‌های ما قانونی بوده و هیچ رشته‌ای نیست که مجوز نداشته باشد زیرا همه رشته‌ها ابتدا در دانشگاه بررسی شده و بعد از بررسی درونی مورد ارزشیابی بیرونی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به واحدهای فاقد استاندارد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تعداد کمی از واحدها استانداردهای لازم را نداشتند. برای مثال تعدادی از دانشکده‌های پرستاری، استانداردهای لازم را نداشتند که به این دانشکده‌ها اجازه پذیرش دانشجو داده نشد و به آنها 6 ماه فرصت برای ارتقا داده شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت اظهار کرد: اگر دانشجوی کم سواد یا بی سواد تربیت کنیم نمی‌توانیم پاسخگوی سلامت جامعه باشیم. اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه سلامت وضعیت خوبی دارد و همسو با وزارت بهداشت است به طوری که اگر وزارت بهداشت برخی از الزامات را در دانشگاه آزاد فراموش کرده باشد ما خودمان آنها را پیگیری می‌کنیم.

ابطحی از اضافه شدن 20 رشته جدید ظرف یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در نظر داریم دو دانشکده پزشکی تاسیس کنیم که همه دانشجویانی که در آن پذیرش می شوند خارجی بوده و کلا دروس به زبان انگلیسی در این دو دانشگاه تدریس شود. اقدامات لازم از طریق وزارت بهداشت انجام شده و منتظر هستیم هیئت امنای دانشگاه آزاد مشهد موافقت خود را در این زمینه اعلام کند.

وی در ادامه گفت: چنانچه مجوز تاسیس رشته‌های تخصصی به دانشگاه آزاد ارائه شود این دانشگاه از پزشکی عمومی خارج می‌شود. البته وزارت بهداشت در این زمینه نظر موافق دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از تفاهم دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت در زمینه خرید بیمارستان‌های دولتی توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: تفاهم دیگری که با وزارت بهداشت انعقاد شده در زمینه خرید بیمارستان‌ های نیمه تمام دولتی توسط دانشگاه آزاد و تکمیل آنها توسط این دانشگاه است. البته توسعه این بیمارستان‌ها باید بین 50 تا 80 درصد صورت گرفته باشد.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: اولین تفاهم نامه در این زمینه در سیرجان انجام شده و قرار شد بیمارستانی با 130 تختخواب و 80 درصد پیشرفت فیزیکی از طریق BOT توسط دانشگاه آزاد خریداری شود. همچنین قرار است بیمارستانی در خرم آباد توسط دانشگاه آزاد ساخته شود که این امر هفته آینده نهایی می‌شود. برای ساخت این بیمارستان 20 میلیارد تومان کمک گرفته شده و 20 میلیارد دیگر توسط دکتر میرزاده تامین می‌شود.

دانشگاه آزاد امسال در حوزه پزشکی افزایش ظرفیت ندارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد امسال در حوزه‌های پزشکی افزایش ظرفیت ندارد، گفت: افزایش ظرفیت به اندازه سال 93 است.

حمید میرزاده در حاشیه دومین جشنواره علوم پزشکی لقمان دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق افزود: عدم افزایش ظرفیت در همه مقاطع با هماهنگی با وزارت بهداشت و در راستای توسعه کیفی در حوزه پزشکی بوده است و همه رشته‌های دانشگاه آزاد مجوز دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری برخی از رشته‌های پزشکی به بخش خصوصی اظهار کرد: در این مورد هنوز اتفاقی نیفتاده و تصمیمی گرفته نشده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    11 10
    خدا بخیر کنه
  • بردیا IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    11 14
    واقعا عالی هست اگر اینکار انجام بشه دانشگاه آزاد برخلاف رشته های دیگه که خیلی خوب عمل نکرده ولی دانشکده های پزشکی خیلی خوبی داره من خودم دکترای داروسازی آزاد خوندم و یک داروخانه هم تاسیس کردم
    • پزشکی و پیراپزشکی آزاد A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      5 12
      الان چرامنفی دادین؟؟؟من مامایی آزادخوندم توی بیمارستان بااونایی که دولتی خوندند همکارهستیم وازنظرعلمی وعملی باهم برابری میکنیم٬هم سطح و باوظایف یکسان
  • موسوی A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    4 10
    دانشگاه آزادم تخصص میگیره. خدا به مردم رحم کنه. با این روش پذیرش که دارن عمومیشم ظلمه چه برسه به تخصص. نمیخوام توهین کنم یا فخر بفروشم ولی من که توی دانشگاه اصفهان درس میخونم میدونم چقدر تفاوت بین دولتی و آزاد هستش. مگه پزشکاشو صادر کنن خارج. چون مردم خودمون گناه دارن.