با سلفی‌ها شخصیت شناسی کنید!/ سلفی‌شناسی دکتر ظریف

تیمی از محققان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور در پژوهشی جدید به بررسی سلفی‌ها افراد پرداخته‌اند و فهمیده‌اند که از حالت گرفتن سلفی می‌توان ابعاد احتمالی شخصیت یک فرد را توصیف کرد.

سلفی را پدیده این سالها می‌دانند که دیگر همه با آن سر و کار دارند. از مقام‌های رسمی و ارشد کشورها گرفته تا ستاره‌های سینِما دیگر این روزها با سلفی آشنا هستند. محققان یک دانشگاه فناوری در سنگاپور اما به مقایسه سلفی‌های مختلف ، 123 کاربر مشهور در سایت Sina Weibo ( سایت مشابه توئیتر در چین) پرداخته‌اند تا با استفاده از مقایسه سلفی‌ها دست به شخصیت شناسی بزنند. در این تحقیق عکس‌های سلفی افراد با تست‌های معتبر شخصیت شناسی آنها مقایسه شده و در نهایت محققان به الگوهایی رسیده‌اند که بر اساس آن شما هم می‌توانید شخصیت خودتان و دیگران را به صورت احتمای حدس بزنید. این پنج مورد مهمترین الگوها به حساب می‌آیند.

سلفی دکتر محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه افغانستان 

۱- اگر در تصاویر سلفی خود لبخند زده یا می‌خندید، برای روبرو شدن با تجربیات جدید آماده هستید.

۲- اگر در موقع سلفی مستقیم به دوربین نگاه می‌کنید، اعتماد به نفس بالایی دارید.

۳- آنهایی که دوربین را در موقع سلفی در زاویه پایین می‌گیرند، آدم‌هایی سازگارتر بوده و به همین خاطر احتمالا اجتماعی‌تر هم هستند.

۴- افرادی که ژست چهره اردکی در سلفی می‌گیرند، احتمالا از بی‌ثباتی عاطفی بالایی برخوردارند و عصبی هستند.

۵- کسانی که تلاش دارند که محل ثبت سلفی‌شان را پنهان کنند، بسیار نگران حریم خصوصی‌شان هستند.
بر این اساس اگر سلفی‌های دکتر محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم متوجه می‌شویم در سلفی‌هایی که با ایشان گرفته شده دکتر ظریف همیشه در حال خندیدن است و به صورت مستقیم به دوربین نگاه می‌کنند.

5454 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    132 5
    معلومه که ایشان اعتماد به نفس دارند در غیر اینصورت که نمیتونستند با قدرتهای بزرگ مذاکره کنند.
  • حسین SA ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    4 3
    خوب اون سه نفر دیگه هم توی این عکس همین حالت رو دارند.
  • محمد حسین GB ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    2 0
    اقای دکتر همیشه لبخند دارند و زبان بدنشان را بسیار حرفه ای رعایت می کنند با توجه به هر موقعیتی . مهم تر آنکه سلفی گرفتن زیاد هم نشان دهنده ی این ویژگی ها نیست.من خودم زیاد اعتماد بنفس ندارم.اما به واسطه ی اینکه موقع سلفی ها یکی دو نفر و یا نهایتا خودم هستم و خودم خیلی راحت هم لبخند می زنم و هم می خندم.نه امضا،نه خط، نه سلفی و نه...بلکه همه ی ویژگی های افراد را با هم باید در کنار هم وتاره آنهم در موقعیت سنجید که اعتماد بنفس داریم یا خیر. محققان دیگری ممکن است در جایی دیگر این مساله را رد کنند.