۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
سه دیدار دیپلماتیک امروز رییس جمهور

رییس جمهور امروز پذیرای سفرای سه کشور ایرلند، مغولستان و سنگاپور بود تا آنها استوارنامه های خود را تقدیم روحانی کنند.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای در دولت تدبیر و امید، ایران آرام آرام از انزوایی که محصول سیاست های دیپلماتیک دولت قبل بود خارج می شود و بر مدار رابطه جهانی با کشورهای دنیا قرار می گیرد. در ادامه این روند، امروز هم سفرای کشورهای ایرلند، سنگاپور و مغولستان استوارنامه های خود را تقدیم رییس جمهور کردند تا به گفته رییس جمهور با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها همکاری های ایران با این کشورها بیش از پیش افزایش یابد. 

 

مهم ترین اظهارات مطرح شده در این دیدارها

اهم اظهارات رییس جمهور

ایران و ایرلند می‌توانند با رایزنی‌های بیشتر برای اهداف مشترک  نظیر مبارزه با معضل تروریسم و  خشونت در منطقه و جهان تلاش کنند چرا که پدیده شوم  تروریسم، جز در سایه رایزنی، همفکری، مشارکت و همکاری از بین نخواهد رفت.

برندن وارد سفیر ایرلند: جمهوری اسلامی ایران بازیگری کلیدی در منطقه خاورمیانه است و باید نقش فعال‌تری در مسایل منطقه ای داشته باشد.

رییس جمهوری با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان برای همکاری اقتصادی میان ایران و مغولستان، آمادگی شرکت های ایرانی برای حضور در این کشور و فعالیت در بخش های مرتبط با انرژی، راه سازی و معدنی را اعلام کرد.

اتگان دامبین یام، سفیر مغولستان خواستار حضور و همکاری شرکت های ایرانی در زیر ساخت های این کشور نظیر نفت ، برق ، راه سازی و کشاورزی شد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه شرایط جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته ای و رفع تحریم های غیرقانونی برای ایجاد و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها مناسب تر از گذشته خواهد بود، گفت: باید از این فرصت برای گسترش و تقویت مناسبات همه جانبه استفاده شود.

اونک کنگ یونگ سفیر سنگاپور: ایران به عنوان تمدنی بزرگ برای مردم سنگاپور شناخته شده است و ما خواستار روابط گسترده تر با تهران و ارتقاء سطح مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور هستیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =