ایرنا نوشت: استاندار کرمانشاه گفت: شعار اصلی دولت، صداقت است و برهمین اساس دولت به دنبال دادن آمار صحیح و ایجاد آرامش و اطمینان در جامعه است و از ارائه آمارهای نادرست و اخبار اغراق آمیز بشدت اجتناب می کند.

ابراهیم رضایی بابادی در نشست مشترک جوانان منتخب استان با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، جوانان را مهمترین عوامل پیروزی گفتمان تدبیر و امید ذکر کرد و افزود: در حقیقت این دولت با شعار تدبیر و امید، برآمده از انتخاب درست جوانان است.

وی اظهار کرد: از اینکه این همه شور و هیجان و احساسات جوانی را می بینم روحیه می گیرم و احساس خوشایندی دارم و امیدوارم این پیوند و ارتباطی که بین جوانان و دولت است همواره پردوام و جاویدان بماند.

رضایی بابادی، دغدغه های جوانان را در راستای تقویت دولت ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتقاداتی که در این جلسه توسط جوانان مطرح شد در جهت رفع ضعفهای دولت و تقویت آن می باشد و من همواره به این جلسات به دید یک جلسه کاری پربار نگاه می کنم و مباحث آن را به دقت دنبال می کنم و اطلاعات خوبی از وضعیت و مشکلات شهرستانهای استان بدست می آورم.

وی در ادامه گفت: دستاوردهای دولت در این دو سال دستاوردهای موفقی بوده، در خصوص رشد اقتصادی از 8/6 منفی به بالای سه درصد رشد رسیده ایم و انشاالله رشد هشت درصدی را مدنظر داریم، در بحث هسته ای با قدرت و تدبیر، مسئله هسته ای حل شد و تحریمها شکسته شد که در این زمینه تلاشهای شبانه روزی رییس جمهوری، وزارت امور خارجه و حمایتهای مقام معظم رهبری قابل تقدیر است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به حرکت رو به جلوی دولت در عرصه های مختلف، به بخشی از دستاوردهای مدیریت استان پرداخت و افزود: پتروشیمی اسلام آباد غرب با 50 هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه تامین اعتبار شده و راه اندازی صنایع پایین دستی آن می تواند اشتغال زیادی در استان ایجاد کند، وضعیت بازارچه سومار به گونه ای بود که تا سال 93کار خاصی روی آن انجام نشده بود ولی در این فاصله کوتاه بسیاری از امکانات و زیرساختهای لازم در آن ایجاد شده و کار مبادلات مرزی در آن شروع شده است.

وی اضافه کرد: بازارچه تیله کو نیز مراحل آخر آماده سازی را می گذراند و بزودی رونق می یابد، همچنین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز که در سال 87 تصویب شده بود تا سال 93 هیچ کاری روی آن صورت نگرفته بود که با تلاش های صورت گرفته هم اکنون در حال تسطیح مکان و آماده سازی زیرساختهای آن هستیم و شرکتهای بزرگ و برندهای مختلف برای سرمایه گذاری در آن اعلام آمادگی کرده اند و نیز طرح گرمسیری که در این دولت تامین اعتبار شد و از طرحهای بزرگ و آینده ساز استان است.

رضایی بابادی گفت: همه این کارها در شرایط سخت تحریم و با نفت 40 دلاری و با همه محدودیتهایی که داشتیم انجام گرفته است و این نشان می دهد که دولت در زمینه ایجاد تحول و توسعه جدی و دارای برنامه است.

وی در ادامه اظهار داشت: پیگیری مشکل آب پاوه و روانسر، اتمام پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه در سال 95، چهار بانده کردن جاده پاوه - روانسر، تقویت بازارچه مرزی جوانرود و ایجاد دو طرح توسعه ای برای تسهیل در امر مبادلات مرزی در جوانرود، تقویت زیرساختهای گردشگری، مکان یابی کارخانه ایران تایر، حل مشکلات بهداشتی در شهرستان های استان که از دغدغه های مطرح شده در صحبتهای جوانان بود نیز از دیگر برنامه های مدیریت استان در راستای حل مشکلات شهرهای استان است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به مشکلات مردم اهل حق نیز اشاره کرد و افزود: حل مشکلات مردم اهل حق از دغدغه های ما بوده و هست و بعضی از این مشکلات و محدودیتها حل شده و بعضی هم که باقی مانده مشمول گذر زمان است و آقای یونسی مشاور رییس جمهوری در امور اقلیتها و اقوام نیز بصورت لحظه ای آن را دنبال می کند.

مقام ارشد استان سپس به مسئله زبان کُردی پرداخت و اظهار داشت: همه زبانها و گویشها قابل احترامند و بهترین کار این است که سیاستها و برنامه های دولت در خصوص زبانها اجرایی شود.

قبل از بیانات استاندار، آذر ولیزاده نماینده گیلانغرب، بهزاد باباخانی نماینده سرپل زهاب، جلال محمدی نماینده اورامانات، آرش منصوری نماینده اسلام آباد و دالاهو، اسماعیل حجتی نماینده هرسین، کنگاور، صحنه و سنقر، علیرضا سالکی و روح اله مرادی نماینده نخبگان، امیرحسین بنی اشراف نماینده کرمانشاه و حدیث رستگار جو نماینده سمنها به ارائه دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

این افراد به مسائل و مشکلاتی مانند بیکاری، وضعیت نابسامان بهداشت و درمان استان، آموزش زبان کردی در استان، عدم توجه به زبان مادری در شبکه زاگرس، بحران آب، شرایط نامناسب برخی جاده های استان، وضعیت نگران کننده آب شرب در بعضی از شهرستانها، استفاده از توانمندی زنان در پستهای مدیریتی شهرستانها، استفاده از مدیران همسو و هم فکر با دولت و نیز بومی در پستهای مدیریتی بخصوص در شهرستانها، توجه به زیرساختهای صنعت گردشگری استان، توجه به تقویت صنایع دستی استان، اهمیت و توجه به موسیقی محلی و حمایت از ایجاد خانه تنبور، توجه به وضعیت شیلات استان، استفاده از نخبگان و افراد غیردولتی در ترکیب شورای مشورتی توسعه، توجه ویژه به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و...اشاره کردند.

در حاشیه این نشست انتخابات کارگروه و شورای مشورتی جوانان استان برای چینش 14 نفر از کاندیداهای استان، 2 نفر از نخبگان و 2 نفر از سمنها برگزار شد.

در پایان این انتخابات افراد زیر بعنوان نمایندگان شهرستانها، منتخبین سمنها و منتخبین بنیاد نخبگان برای حضور در جلسات کارگروه ها و کمیته های استانی انتخاب شدند.

منتخبین شهرستانها: راضیه شبستری 184رای، مختار بهرامی176رای، آذر ولیزاده 171رای، عثمان نصیری 170 رای

، میثم عاطفی نیا 143رای، امیر حسین بنی اشراف 131رای، شورش فرامرزی113 رای، روزبه عزتی 112رای، میلاد ارشادی110 رای، افشین بامشادی 108رای، زهره سالاری 102رای، شهیاد اکبری 98رای، فاتح محمدی نیک91 رای و محمود میرعباسی 88 رای.

اعضای علی البدل: پیمان اسماعیلی87 رای، شاهین خدایی83 رای و عادل مرادپور83 رای.

منتخبین سمنها: سیامک فتاحی171رای و مهدی امیری 86 رای.

منتخبین بنیاد نخبگان: علیرضا سالکی147رای و سجاد شادرام 75 رای.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =