مسئول جمع آوری متکدیان، کارتن خوابها و معتادان شهرداری تهران می گوید کمبود مراکز نگهداری معتادان پرخطر باعث شده فعلا تا زمانی که مراکز نگهداری معتادان ساخته نشده، پلیس مبارزه با مواد مخدر این اشخاص را بازداشت نکند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند که تعداد معتادان پرخطر در تهران روبه افزایش است یا به بیان بهتر، آنها در خیابانها و معابر بیشتر دیده می شوند.

یکی از این مخاطبان نوشته: مدتی است که در بلوار وسط اتوبان کردستان حد فاصل خیابان 64 یوسف آباد تا ورودی همت به کردستان محل تجمع افراد معتاد شده دیروز ساعت 5 بعد از ظهر که از آنجا رد شدم حدود 100 نفری بودند که گروه های 5...6 نفره دور هم نشسته و مشغول کشیدن مواد بودند.

در این رابطه با آقای رضایی مسئول جمع آوری متکدیان، کارتن خوابها و معتادان شهرداری تهران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:


مخاطبان از تجمع معتادان در بلوارهای وسط بزرگراه ها گلایه دارند. شهرداری در این باره چه کرده؟
جمع آوری معتادان و برخورد با آنها جزو وظایف پلیس مبارزه با مواد مخدر و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است. البته شهرداری تهران کمپ شفق را برای نگهداری آنها آماده کرده و یک دوره معتادان را به این کمپ فرستادند. چون این جایی که مخاطب شما گفت در بافت شبکه بزرگراهی است و دسترسی به آن سخت است معتادان دارند در وسط بزرگراه ها پاتوق می کنند.

 

ظرفیت نگهداری اردوگاه شفق چقدر است؟
شفق حدود ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.


ولی ظاهرا تعداد معتادان پایتخت بسیار بیشتر از ظرفیت این اردوگاه است؟ چقدر معتاد متجاهر در تهران داریم؟
در حال حاضر چند مرکز دیگر نیز دارند تهیه می کنند و زیرساختها دارد آماده می شود. تعداد معتادان در سایت مبارزه با مواد مخدر آمده و آماری هم که آقای دکتر قالیباف به آن اشاره کرده نیز از ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفته است.


تکلیف معتادانی که در بزرگراه ها پاتوق ساخته اند چه می شود؟
اگر فضای نگهداری از این اشخاص آماده باشد پلیس مبارزه با مواد مخدر، شبکه حمل و نقل را با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی می بندند و اینها را جمع آوری می کنند. مشکل اصلی کمبود فضا برای ترک دادن این افراد است.


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    21 1
    از هر جایی جمع نمی کنن خواهشاً از وسط بزرگراه جمع کنن این عزیزان را . اگه خدا نکرده بزنی بهشون ورثه میگن دانشمند بود . حالا بیا دیه بده.
    • بدون نام ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      0 1
      ???
    • کیومرث IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
      7 0
      البته دیه رو که بیمه می‌ده ولی کلاً هم گرفتاری داره، هم معطلی داره، و هم اینکه بالاخره آدم ناراحت می‌شه وقتی باعث مرگ یک انسان دیگه می‌شه. خدا اون روزو نیاره ولی فقط با ایشالا ماشالا گفتن هیچ کاری هیچ‌وقت حل نشد.
  • بدون نام ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    15 0
    زيرساختها براي توليد كه آماده نشد سعي كنيد زيرساختها را براي نگهداري معتادين به موقع آماده كنيد چون با عدم اشتغال روزبه روز به تعداد انها اضافه خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    4 4
    بفرستیدشون جزایر بی اب و علف جنوب خودشون یا ترک کنند یا همونجا بمونند تا ابد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    5 5
    الانه که چهارتا روشن فکر که آخرین کتابی که خوندن علوم راهنمایی بوده بگن: میدونین مشکل چیه؟ وقتی قاچاقچی رو اعدام میکنین همین میشه دیگه اصلا معتاد مجرم نیست بیماره دزد هم مجرم نیست و قاتل و متجاوز هم همچنین. همه بیمارند. باید به اینها کمک کرد