پس از صدور دستور نخست وزیر عراق مبنی بر بازگشایی خیابان های بسته شده بغداد بر روی مردم؛ موانع بتنی منطقه کراده برچیده شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کار بازگشایی خیابان‌های بغداد و دیگر خیابان‌های استان‌های عراق که پیش از این بر روی شهروندان این کشور بسته شده بودند آغاز شد.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق چند روز پیش به تمامی فرماندهان امنیتی این کشور دستور داد تا تمامی خیابان‌های بغداد و دیگر استان‌ها که پیش از این بر روی شهروندان این کشور بسته شده بودند را مجددا باز کنند.

وی به گروه ویژه و فرماندهی عملیات بغداد دستور داد تا مقدمات لازم را برای بازگشایی منطقه سبز بغداد (المنطقة الخضراء) را بر روی شهروندان عراقی فراهم کنند.

منطقه سبز بغداد مشهور‌ترین نام برای منطقه بین‌المللی بغداد است. این محدوده به وسعت ۱۰ کیلومترمربع ( ۹ ۳٫مایل‌مربع) در محله کرخ واقع در مرکز شهر بغداد، پایتخت عراق واقع شده است که مراکز دولتی، سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس، و نیروهای چندملیتی باقی‌مانده در خاک عراق در آنجا قرار دارند.

دورتا دور منطقه سبز بغداد دیوارهای بتنی بلند کشیده شده است و خودروهای زرهی با دقت از آن مراقبت می‌کنند. در مقابل، منطقه قرمز به دیگر بخش‌ها و نقاط بغداد بلافاصله خارج از حصار پیرامونی منطقه سبز اطلاق می‌شود اما به‌تدریج برای تمامی مناطق ناامن خارج از پست‌های نظامی استفاده شد.

در این فرمان همچینن از تمامی فرماندهان عملیات و فرماندهان امنیتی در بغداد و دیگر استان‌ها خواسته شده است تا آن دسته از خیابان‌ها اصلی و فرعی که از سوی شخصیت‌ها، احزاب و صاحبان نفوذ بسته شده بودند را باز و طرحی را برای حمایت از شهروندان و مراجعان به دفا‌تر دولتی در برابر تروریسم تهیه کنند

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =