۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵
توتال در ایران پمپ بنزین‌ می سازد

مهر نوشت:احتمال لغو تحریم‌ها و آزادسازی قیمت‌ها، انگیزه خارجی‌ها برای جایگاه‌سازی را افزایش داده است.

یک مقام مسئول با اشاره به تمایل شرکت‌های نفتی جهان به‌منظور ساخت جایگاه سوخت در دوران پساتحریم، اعلام کرد: احتمال لغو تحریم‌ها و آزادسازی قیمت‌ها، انگیزه خارجی‌ها برای جایگاه‌سازی را افزایش داده است.

محمدرضا مظلومی در تشریح سیاست های جدید احداث جایگاه‌های جدید سوخت در ایران در دوران پساتحریم، گفت: در حال حاضر در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور با کمبود پمپ بنزین روبرو هستیم و بعد از آزادسازی قیمت بنزین و کاهش استفاده از کارت سوخت شخصی خودروها، زمان سوخت گیری در برخی از جایگاه‌های کشور افزایش یافته است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه در طول چند سال گذشته پائین بودن قیمت فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین در مقایسه با کشورهای منطقه و تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی دو عامل کند شدن روند جایگاه سازی در کشور بوده است، تصریح کرد: با این وجود،  آزادسازی قیمت بنزین و احتمال لغو تحریم روند ساخت جایگاه‌های سوخت در کشور را تسهیل و تسریع می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اخیرا دستور العمل جدید احداث جایگاه سوخت در کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: براساس دستورالعمل جدید، ساخت جایگاه‌های جدید بنزین و گازوئیل در کشور باید به صورت انبوه و توسط شرکت های برند و معتبر انجام شود.

وی با اشاره به برنامه ویژه برند سازی در حوزه ساخت جایگاه و ارائه خدمات سوخت رسانی به مردم در استان‌های مختلف کشور، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با شکل گیری برندهای جدید و آغاز ساخت جایگاه‌های انبوه، مشکلات کمبود جایگاه سوخت در برخی از کلانشهرهای کشور به ویژه تهران برطرف شود.

مظلومی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اظهار تمایل احتمالی شرکت های بزرگ بین المللی نفت جهان برای ساخت جایگاه سوخت در ایران در دوران پساتحریم، اظهارداشت: تاکنون شرکت توتال فرانسه به همراه شریک ایرانی خود به صورت غیر مستقیم مذاکراتی را به منظور ساخت جایگاه سوخت در کشور انجام داده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از اظهار تمایل چند شرکت بزرگ نفتی خارجی با استفاده از شرکای داخلی به منظور ساخت جایگاه سوخت در کشور خبر داد و افزود: با نزدیک شدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت‌های جهانی، انگیزه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای ساخت جایگاه سوخت در ایران افزایش می یابد.

این مقام مسئول در پایان با اعلام اینکه در حال حاضر محدودیتی برای ساخت جایگاه‌های انبوه و زنجیره ای توسط شرکت‌های بخش خصوصی و خارجی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سیاست کلان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صرفا حاکمیتی و نظارتی بر نحوه ساخت جایگاه‌ها، عرضه و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی در کشور است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    17 2
    کیفیت بنزین کی بالا میره وگرنه جایگاه زدن که دردی رو دوا نمیکنه. ضمنا لطف بفرمائید واردات اتوموبیل رو هم مثل قیمت بنزین آزاد بفرمائید تا مردم مجبور نباشن ماشین داخلی بی کیفیت و پرمصرف بخرن.
  • مهدی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    14 1
    وای، یعنی می شه ما هم بدون صف و با خیال راحت بریم تو جایگاه بنزین بزنیم بعد بریم تو سوپر پمپ بنزین شل یا توتال یه قهوه شیک بگیریم بیایم تو ماشین بشینیم راحت بریم استرس نگیریم که یه وقت یه لحظه دیر کنیم و ماشین عقبی دستش رو بزاره رو بوووووووووووق...
  • علی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    12 0
    واقعا کمبود جایگاه تو تهران به شدت احساس میشه و امیدوارم این شرکت ها برای احداث جایگاه با بنزین با کیفیت به ایران بیان هر چه زودتر
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    امكانش صفره