وزیر ارتباطات: نسبت پهنای باند بین الملل به داخل 20 به 80 خواهد شد

وزیر ارتباطات در مراسم ارتقاء پروانه رایتل به نسل 4 که وزیر رفاه نیز حضور داشت، گفت: متناسب با افزایش پهنای باند داخل، پهنای باند بین الملل 80 به 20 افزایش می یابد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و اطلاعات، وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه به موازات این توسعه شبکه انتقال را هم توسعه خواهیم داد، افزود: جهت تسهیل انتقال دیتای داخل سال گذشته در شبکه انتقال 450 هزار E1 را به 1350 هزار رساندیم و تا پایان سالجاری این تعداد به بیش از 2/5 میلیون E1 خواهد رسید.

وزیر ارتباطات با تقدیر از زحمات شرکت زیرساخت در فراهم کردن زیرساختها، تصریح کرد: پهنای باند داخل در سالجاری به 2400 گیگابیت رسیده که تا پایان سال به 4 ترابیت افزایش می یابد.

دکتر واعظی حمایت وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی و نیز مسئولان شستا از رایتل را کلید نجات این اپراتور از مشکلات گذشته برشمرد و ابراز امیدواری کرد، این اپراتور نقش فعالتری در آینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه آماده سازی این بستر زمینه ارائه خدمات اپراتورها را فراهم کرده است، اظهار داشت: رومینگ ملی برای رایتل مزیت آفرید و انشاءالله با ورود اپراتور مجازی، این اپراتور به رایتل جهت تحقق اهداف خود کمک خواهد کرد.

وزیر ارتباطات همچنین ترابرد پذیری شماره را فرصتی دانست که در آن اپراتورهایی که دارای کیفیت بهتر می باشند، مشترکان بیشتری جذب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه رایتل نسل سوم را وارد کشور کرد، گفت: اپراتور سوم در زمینه ارائه دیتا پیشگام است.

وی تغییر نگاه جامعه به رایتل و ارتقاء جایگاه آن را در عرض دو سال گذشته مرهون تلاش مجموعه کارکنان و مدیران رایتل دانست و افزود: همت، پشتکار و دلسوزی مجموعه رایتل موجب شد این اپراتور در زمان کوتاهی بتواند در بازار رقابت موفق شود.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: رایتل هم اکنون در 162 شهر خدمات نسل 3 ارائه می دهد که این میزان تا پایان سال به 407 شهر می رسد.

دکتر واعظی هدف دولت را انجام کلیه امور از طریق الکترونیکی برشمرد و گفت: در دولت همراه نیازمند سرعت بیشتر هستیم که نسل 4 این امکان را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات بر عهده وزارت ارتباطات است، افزود: زیرساخت فنی این شبکه فراهم شده است و از این به بعد دستگاههای دولتی و خصوصی باید امکانات خود را بر روی این بستر ارائه دهند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =