دولت ژاپن برای برخورد با افرادی که توسط قطارهای شهری خودکشی می کنند یک راهکار اقتصادی انتخاب کرده و براساس آن خسارت بسیار زیادی را تعیین کرده است.

یکی از رویداد های دردناک که در ژاپن به طور رایج اتفاق می افتد «خودکشی در قطارهای شهری» است.خودکشی در قطار شهری یعنی فردی که اقدام به خودکشی می کند به متروی زیر زمینی می رود و خود را در فرصتی که قطار وارد سکو می شود پرتاب می کند؛ در این صورت مرگ حتمی است. این افراد به طور معمول به دلیل فشار کار زیاد، ورشکستگی یا مشکل کاری خودکشی می کنند. به حدی این طرز خودکشی رایج است که در سال ۲۰۰۸ حدود ۳۸۰ نفر کشته شده اند.

این خودکشی بازخورد منفی زیادی را همراه دارد. راننده مترو که آن قطار را اداره می کند و صحنه را می بیند، شرکت مترو ژاپن یک ماه به طور اجبار به وی مرخصی می دهد و راننده به مدت یک ماه نباید کار کند زیرا شوکی که به او وارد می شود هم به سلامت و هم به کیفیت کار او تاثیر بسیار منفی می گذارد.

از طرف دیگر با خودکشی شخص، مترو می ایستد و چند دقیقه مسافران داخل قطار و آن هایی که منتظر می مانند معطل می شوند. این خودکشی موجب دیر رسیدن بسیاری از مسافر ها به مقصد و کارهایشان می شود.

بر این اساس دولت ژاپن برای این افراد خسارت بسیار زیادی را تعیین کرده است. اگر شخصی که خودکشی کرده زنده بماند خود شخص و اگر بمیرد خانواده وی باید مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند.

به ازای هر شخص حدود ۱۰۰ میلیون ین که ۳ میلیارد تومان می شود خسارت تعیین شده است. البته این مبلغ بسیار زیاد است و اکثر خانواده ها نمی توانند آن را پرداخت کنند. در مورد این مبلغ اعتراضات زیادی شده است.

مبلغ به ساعت خودکشی نیز بستگی دارد. اگر صبح یا بعد از ظهر ساعت شلوغی و با رفت و آمد کارمندان تداخل داشته باشد این مبلغ بیشتر می شود.زیرا مردمان زیادی به خاطره این حادثه از کار خود عقب می مانند.

در سال، ۲۱۱۰۰ قطار در اثر این خودکشی ها صدمه می بینند و به تعمیرات فنی نیاز پیدا می کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 0
    پس مجازات ان افرادی که این فرد رو روانی کردند تا خودکشی کنه باید اعدام باشه