رئیس مرکز باروری و ناباروری اصفهان گفت: درمان ناباروری بسیار پر هزینه است و متاسفانه در هیچ بخشی، تحت پوشش بیمه نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کاربران خبرگزاری از هزینه های بالای درمان نازایی گلایه کرده و گفته: «الان که بحث افزایش جمعیت و ضرورت آن این همه مطرح شده و مقام معظم رهبری هم بر این امر تاکید داشته اند چرا این قدر هزینه های درمان ناباروری بالاست و چرا مسئولین بهداشتی برای کم کردن این هزینه ها یا تحت پوشش بیمه بودن کاری نمی کنند؟


در همین رابطه، سید مهدی احمدی رییس مرکز باروری و ناباروری اصفهان به خبرآنلاین گفت: در حال حاضر برخی داروها تا حدودی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی هستند ولی سایر درمان ها خیر.


او ادامه داد: علت بالا بودن هزینه های درمان ناباروری این است که کلیه وسایلی که بعنوان تکنولوژی های جدید ناباروری شناخته شده اند، وسایلی اختصاصی هستند که در محیط آزمایشگاهی باید از آن ها استفاده شود. برای نمونه گیری، گرفتن تخمک، انتقال جنین و غیره ظروف و وسایل باید همگی تست شده باشند و موردی در آن ها نباشد که جنین را از بین ببرد یا برایش ناهنجاری ایجاد کند.


دکتر احمدی گفت: این وسایل معمولا از کمپانی های اختصاصی تهیه می شوند و نمی شود آن ها را از هر جایی خریداری کرد چرا که باعث ایجاد گرفتاری های زیادی می شود و همه ی این عوامل باعث می شود تا هزینه های درمان فوق العاده بالا برود.


این متخصص در زمینه درمان ناباروری با بیان این که وسایل مورد نیاز برای درمان نازایی در دنیا گران است گفت: علاوه بر گرانی وسایل در کل دنیا، این را هم باید در نظر گرفت که در سیکلی که وارد شدن وسایل و لوازم مورد نیاز به کشور طی می کند، هزینه ها افزایش می یابد و اگر مثلا وسیله ای در اروپا 50 دلار است، وقتی به دست ما می رسد قیمتی حدود 150 دلار دارد.
او ادامه داد: عامل بالا بودن هزینه های درمان ناباروری گران بودن تجهیزات است و دلیل دیگری ندارد. در دستور است که تمامی این هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار بگیرد ولی تا به حال این اتفاق نیفتاده.


احمدی به ارائه آمار ناباروری درکشور پرداخت و گفت: درصد ناباروری در کشور ما بسیار بالاست و از کل جمعیت در سن باروری ما، 20 درصدشان نابارورند که این عدد به سه الی چهار میلیون نفر می رسد. این تعداد نابارور احتیاج به کمک دارند که تنها بیمه ها می توانند این کمک را برسانند.


رییس مرکز باروری و ناباروری اصفهان گفت: در خیلی از کشورهای دنیا حتی کشورهای کمتر پیشرفته، درصدی از هزینه های درمان ناباروری را بیمه ها تقبل کرده اند اما علی رغم صحبت ها و مذاکرات متعدد با مسئولین بهداشتی و بیمه، هنوز این بیماری و درمانش تحت پوشش بیمه نیست.


احمدی با بیان این که ناباروری از سرطان هم بدتر است و نه تنها مشکلات فردی که مشکلات اجتماعی ایجاد می کند، گفت: تا چند سال پیش، نازایی یک بیماری لوکس محسوب می شد و اگر کسی می خواست آن را درمان کند مثل این بود که بخواهد بینی اش را جراحی زیبایی کند! اگر این نگرش تغییر کند قطعا از تلاش مسئولین بهداشت کشور برای تحت پوشش بیمه قرار دادن هزینه های درمان ناباروری خواهیم بود.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =