گری وایت: شما که فقط یک امتیاز دارید/ 15 سال قبل را فراموش کنید، فعلا که ما صدر جدولیم نه شما!

سرمربی انگلیسی گوام که بسیار شوخ طبع است در آستانه بازی فردا برای ایرانی ها خیلی جالب کری خوانی می کند.

علی کربلایی - زاوش محمدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ گری وایت سرمربی تیم ملی گوام در آستانه بازی با ایران می گوید از اینکه با کارلوس کروش رودرو می شود، بسیار خوشحال است. این مربی انگلیسی که فوتبال جزیره کوچک شرق آسیا را متحول کرده، می خواهد شگفتی ساز باشد. او در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین؛ از بازی با ایران گفت. 

کمی از خودتان بگویید، چه شد که سرمربی تیم ملی گوام شدید؟
شروع کار من با فوتبال گوام، در آمریکا آغاز شد. زمانی که در شهر سیاتل بودم. رییس فدراسیون گوام با من ملاقاتی انجام داد و این آغاز همکاری ما بود. آن‌ها مربی‌ای می‌خواستند که انگلیسی بلد باشد. مدیر برنامه‌های من، بنده را معرفی کرد.
چه قدر از تیم ملی ایران شناخت دارید؟ چه قدر امید دارید برای پیروزی در این بازی؟
من شناخت خوبی از تیم ملی ایران دارم. 7-8 بازی اخیر این تیم را آنالیز کردیم. حتی به صورت نرم‌افزاری هم روی این بازی‌ها کار کردیم. جواب مشخصی برای شانس و امید ندارم.
یکی از چالش‌هایی که در این مسابقه مواجه می‌شوید، این است که چیزی حدود نیمی از جمعیت کشور گوام شاید به استادیوم بیایند، برای این موضوع چه تمهیدی اندیشیده‌اید؟
اگر البته استادیوم پر شود! اما اگ هم پر شود، ما روی این مساله کار کرده‌ایم. روی مسائل ذهنی، حتی نرم افزاری کا کرده ایم. من دوست دارم استادیوم پر شود! ما از پر شدن استادیوم ترسی نداریم. صدایی که تولید می‌شود بسیار زیباست.
به هیچ عنوان استرس ندارید، کشورهای زیاد و بزرگی مانند عربستان سعودی و کره جنوبی در ایران مشکل دارند، چطور انقدر خونسرد هستید؟
در مورد این تیم‌ها، شاید آن ها یک مدیریت و رهبری قوی نداشته‌اند. در مورد ما مساله متفاوت است. مردم گوام وقتی فهمیدیند با ایران هم گروه هستند، جشن گرفتند. زندگی کوتاه است، تیم من این موضوع را می‌داند ما از این مسابقه لذت خواهیم برد. هیچ ترسی در کار نیست. از این فرصت استفاده خواهیم کرد و از بازی برابر تیم اول آسیا لذت می‌بریم.
تیم‌های بزرگی مثل منچستریونایتد و رئال مادرید هم در ورزشگاه حریفان به مشکل می‌خورند، شما فقط از تئوری‌ها می‌گویید.
بله، استرس وجود دارد. می‌توان از کانالی استرس را به سمت خوبی برد و اشتیاق سخت. تیم ایران استرس بیشتری دارد نسبت به تیم ما.
تیم ایران، حتی مقابل آرژانتین هم بی منطق بازی نمی‌کرد. کروش تیمی ساخته است که به راحتی بازی‌ها را مدیریت می‌کند.
بازی ایران مقابل آرژانتین را بارها دیده‌ام. آن مسابقه یک نقطه اتکا است. ایران فقط به استعداد مسی باخت. ما از آن مسابقه الهام گرفتیم. من کروش را تحسین می‌کنم. اما می‌دانید، ایران و آرژانتین فاصله زیادی دارند، این فاصله بین ایران و گوام نیست. فوتبال روی کاغذ بازی نمی‌شود، اما ما فوتبال را روی زمین بازی می‌کنیم.
در مورد کروش گفتید، تقابلتان در مورد ایشان را چطور می‌بینید؟
کروش یک مربی بزرگ است. اگر روزی مثل کرروش به افتخارات ایشان برسم، خودم را یک مربی موفق می دانم. من یک مربی جوان هستم و تحسین کننده کروش. این باعث افتخار من است که من و کروش روی یک خط مشترک می‌ایستیم. (محدوده فنی کنار زمین)
این اعتماد به نفس صادقانه‌ است؟ واقعا فکر می‌کنید ایران را خواهید برد؟ یا فقط برای روحیه دادن است که این ها را می‌گویید؟
ما این جا هستیم که پیروز باشیم. هیچ کس فکر نمی کرد ما 6 امتیازی باشیم. اما اکنون این‌گونه است. با این حال می‌دانیم که ایران به نسبت تیم‌های دیگر گروه یک لول بسیار بالاتری از فوتبال قرار دارد.
ایرانی‌ها، اسم گوام که می‌آید، یاد آن مسابقه 19-0 می‌افتند.
پیشنهاد می‌کنم امروز را ببینید. روزنامه ها را ببینید. ما 6 امتیازی هستیم و شما یک امتیازی، 15 سال گذشته را فراموش کنید. فعلا ما صدر جدول هستیم. مطمئنا کروش هم به‌ آن نتیجه فکر نمی‌کند.
ما در ایران دو تیم مطرح داریم. یکی پرسپولیس و دیگری استقلال، هر دو تیم از تهران که دارای میلیون ها طرفدار هستند. آن ها برای کری خوانی، 2 عدد خاص دارند؛ اعداد 6 و 4! آن ها در هر رویدادی که به هم بر می‌خورند، با انگشتان دست این اعداد را نشان می‌دهند و این شیوه مرسوم کری‌خوانی در ایران است. حال؛ اگر بخواهیم برای تیم ملی گوام کری بخوانیم باید چه کار کنیم؟

گری وایت که حسابی از این کری خوانی خوشش آمده بود، گفت: خب می‌توانید از انگشتان پاهایتان هم استفاده کنید. 10 انگشت پا به علاوه 9 انگشت از دستانتان! البته این گونه بازیکنان ما متوجه منظور شما نخواهند شد و فکر می‌کنند دارید بازیکنان گوام را تشویق می‌کنید!
به عنوان آخرین سوال، سقف آرزوهای شما در مربی‌گری چیست؟ فوتبال آسیا ، اروپا یا تیم های ملی؟
من به مسائلی فراتر از این ها فکر می‌کنم. دوست دارم سرمربی تیم ملی ایران بشوم. دوست دارم کروش را شکست دهم و جانشین او بشوم! اینجا یک کشور فوتبالی خوب است.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    111 5
    آفرین اعتماد نفس،بلاشک یکی از مربیان بزرگ آینده خداهدشد،
    • آرین A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      38 16
      میگن شیر که پیر بشه مورچه از سر و کله اش بالا میره همینه
  • mehdi A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    42 90
    مثل استقلالی ها حرف میزنه
  • محمد A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    64 13
    برو پسر با مثل خودت شوخي كن.
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    78 86
    دوست دارم سرمربی تیم ملی ایران بشوم. دوست دارم کروش را شکست دهم و جانشین او بشوم،اينم فهميده اينجا چه بخور بخوريه،با خودش ميگه وقتي به قيف چين منچستر با اين نتايج ضعيف سالي5ميليون دلار ميدن من چرا استفاده نكنم،كيروش كه خودشو بست تو هم بيا با اين پولا برا خودت جزيره بخر،كي به كيه.
  • سیاوش IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    44 4
    دوست دارم کروش را شکست دهم و جانشین او بشوم برای مسئولان باید قابل تامل باشه این جمله
  • حامد A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    62 21
    ما در ایران دو تیم مطرح داریم. یکی پرسپولیس و دیگری استقلال که به خاطر "مطرح" بودنشان همیشه بین رتبه های پنجم تا نهم هستن
    • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      48 8
      اگر تیم‌های شما مشکلات سرخابی‌ها را داشتند، تا به حال منقرض شده بودیدد. بیت المال در خدمت‌تان است و هزار و یک نهاد دیگر تا ببرید
  • بهنام EU ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    35 5
    حرف حساب جواب نداره...
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    76 7
    احسنت به این همه جنبه این مربی . اگر یکی از این مربی های وطنی بود ببخشید متورگازی های وطنی العان با مصاحبه گرش دعوا شده بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    23 17
    دیگه شوخ طبعی هم حدی داره....دیگه گوام و این حرفا آخه؟ چ
  • ا A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    61 9
    کیروش از حرف اخرت اصلا خوشش نمیاد اگه مصاحبه تو خونده باشه فردا تا تیمت دو رقمی نکنه کوتاه نمیاد
    • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      11 1
      دو رقمی نشه کافیه
  • سهند EU ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    50 2
    خبرنگار را انقدر روی شمارِ تماشاگرها تاکید کرده و گفته اندازه ی نیمی از جمعیتِ گوامهشتاد هزار نفر فردا به استادیوم میان؟ چرا الکی جوسازی می کنید وقتی خودتون هم می دونید مردمِ حتی در اون سالهایی که هنوز مردمِ خیلی زیاد به ورزشگاه ها می رفتن هم هیچگاه توی آزادی برای دیدنِ بازیِ ایران در مرحله ی پیش مقدماتیِ جام جهانی در برابرِ تیمی مانندِ گوام، بیشتر از ده هزار نفر به استادیوم نمیومدن، دیگه چه برسه به حالا 45 هزار نفر رفتن دیدنِ کارلوس و فیگو و... تو استادیوم، اونوقت منتظرید هشتاد هزار نفر بیاد واسه گوام؟ فردا هم نهایتا ده هزار نفر میان استادیوم. چرا الکی به یه بنده خدای خارجی که در جریانِ امور نیست، آدرس های غلط میدید که بعدا خودمون ریسه بشیم؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    29 67
    به میمنت حضور آقای کروش...سرمربی گوام هم برای ما کری میخواند... چه پیشرفتی کرده فوتبالمون.
  • ط کارگر IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    21 9
    گوام همان جزیره ای است که بزرگترین دریانورد پرتغالماژلان را بومیان گرفتند و 500 سال پیش پوست کندند. شاید کیروش غیرتی عمل کنه.
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    20 35
    ما در ایران دو تیم مطرح داریم. یکی پرسپولیس و دیگری استقلال؟ چه قدر خودتون رو جر می‌دین که این دو تا تیم رو مطرح کنین؟ زرررررررررررررررت