۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

ایسنا نوشت: توسعه‌ صنعت گردشگری یکی از بهانه‌های عقد خواهر خواندگی بین دو شهر "بعلبک" لبنان و قزوین در ایران عنوان شده است.

توجه به ویژگی‌های مشترک بین شهر قزوین و شهر بعلبک، این دو شهر می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، به صورت خواهر خواندگی همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

شهر قزوین و شهر بعلبک در زمینه‌های صنعت گردشگری، توسعه پایدار، مباحث جدید شهرسازی و حمل‌ونقل می‌توانند همکاری‌های مشترکی داشته باشند.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین صنعت گردشگری را عاملی مهم برای شهر قزوین دانست و گفت: این اتفاق مهمی است که این دو شهر در این زمینه همکاری‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

خواهرخواندگی قراردادی بین سران مملکتی یا سران دو شهر است که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود.

معمولا دو شهر برای خواهر خواندگی باید دارای تشابهاتی مانند دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی و حتی دو بندر، یا دو سمبل مشترک باشند که این انگیزه را ایجاد کند.

رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل نام خیابانهایی به نام شهر خواهر خوانده از جمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرها است. بعداز انقلاب در سال ۱۳۷۳ برای نخستین بار «تهران» با «بیشکک» پایتخت قرقیزستان خواهر خوانده اعلام شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاوه IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    18 2
    به نظرم برادرخواندگی بهتر است. نیست؟
    • حمید A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
      9 2
      البته فرقی هم نمیکنه. هر دوتاش میتونه یه کارآیی داشته باشه.
  • بيروتي ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    به نظرم با طرابلس لبنان بايد خواهرخوانده ميشد تا بعلبك