طغیان آفت مگس سفید بالک در شهریورماه، توسط مسئولان پیش بینی شده بود. آنها گفتند این طغیان در منطقه ۶ تهران که قلب اداری پایتخت شمرده می شود از همه جا بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اینکه علی محمد شاعری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با سرویس مشکلات مردم اعلام کرد منطقه ۶ تهران برای تکثیر و طغیان آفت مگس سفیدبالک شرایط بهتری دارد (اینجا)

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی هم گفت کنترل این آفت به سازمان آنها مربوط نیست چون درختان آلوده در سطح شهر وجود دارند (اینجا)

شهرداری منطقه ۶ تهران، گزارشی از اقدامات خود در منطقه اصلی طغیان این آفت منتشر کرد.

اینطور که شهرداری منطقه ۶ اعلام کرده اداره فضای سبز این منطقه با استفاده از سموم غیر شیمیایی و کارت های آبی و زرد درصدد مبارزه با آفت سفيد بالك در قلب پایتخت است.
سیدرضا خاتمی، رئیس اداره فضای سبز منطقه 6 در این باره گفت: در طي سال گذشته و بدون هيچگونه سابقه قبلي ، آفت سفيد بالك در سطح تهران طغيان کرده است كه در راستاي كنترل آن اقدامات لازم صورت می پذیرد. اين در حالي است كه بر اساس سيكل زندگي آفت و تجديد نسل كوتاه مدت آن طغيان آن در سالجاري پيش بيني شده بود. لذا بر اين اساس مانيتورينگ آن در دستور كار اداره فضاي سبز قرار گرفت و ضمن انجام بازديد هاي مستمر و نصب رولهاي زرد، وضعيت آفت رصد شد.
به گفته خاتمی، تاکنون بیش از 600 کارت آبی بر روی 22 هزار اصله درخت و مقدار 21 هزار رول زرد رنگ بر درختان منطقه 6 چسبانده شده است.
او گفت: در اين اثنا انجام آبشويي مستمر به صورت شبانه با صابونهاي گياهي انجام می شود، همزمان با افزايش جمعیت آفت علاوه بر گسترش كنترل مكانيكي از طريق نصب رولهاي زرد نسبت به شروع سمپاشي درختان توت با سموم غيرشيميايي و سازگار با محيط زيست اقدام شده است .
اکنون سئوال اینجاست که آیا می توان با جمعیت میلیاردی حشراتی که آسایش را از مردم تهران به خصوص در منطقه ۶ سلب کرده اند، با نصب ۶۰۰ کارت مقابله کرد؟ آیا اقداماتی که شهرداری منطقه ۶ برای کنترل جمعیت سفیدبالک انجام داده، کافی است؟ به نظر می رسد مسئولان مربوطه، کنترل این حشره را به عوامل طبیعی، مانند مرگ و میر این حشرات بر اثر رسیدن پاییز و سرد شدن هوا واگذار کرده اند.

 


17۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =