پیام حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه ریاست جمهوری درباره هفته فرهنگ و هنر تکاب که توسط کامل کریمیان مسئول اطلاع رسانی دستیار رئیس جمهور در آخرین روزهفته فرهنگ و هنر تکاب خوانده شد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،پيام حجت الاسلام يونسي دستيار ويژه رياست جمهوري درباره هفته فرهنگ و هنر تكاب که توسط كامل كريميان مسئول اطلاع رسانی دستیار رئیس جمهور در آخرین روزهفته فرهنگ و هنر تکاب خوانده شد . متن پیام به شرح زیر می باشد

ملت ایران یک ملت قدیمی و باستانی همانند اغلب ملت های دنیا از قومیت های مختلف ، گرایش ها و لهجه های گوناگون ساخته شده است این تنوع زبانی و قومی یکی از آیات و نشانه های خداوند است به عبارتی تنوع قومی و زبانی در جمعیت ایرانی یک فرصت بسیار بسیار زیبا و گرانبهاست . و در طول تاریخ کشور ما از این نعمت الهی به عنوان بهترین فرصت استفاده می کرده است.
همه اقوام ایرانی در یک پیکر واحد تعریف می شوند و در طول هزاران سال اصالت، فرهنگ، شخصیت و آداب فرهنگی ایران را حفظ کرده و هر گاه تهدیدی متوجه کشور شده است در خط مقدم از کشور دفاع کرده اند و هرگز تهدیدی برای ایران نبوده بلکه پشتیبان و نگهبان ایران بودند.
در واقع اقوام و عشایر ایران در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس همواره پیشکسوت بودند و در طول تاریخ فرصتی برای کشور تلقی شده اند بنابراین ملت ایران ملتی متحد، منسجم از هر گروه، حزب، قبیله و از هر مذهب و دینی در راستای اهداف ملی جمهوری اسلامی یک دست و یکپارچه هستند و ما باید عملکرد و اشتباهاتی که بر اثر تلقینات سیاسی غلط از گذشته به جا مانده را از اذهان خارج کنیم.
در کشور بین طایفه‌ها هیچ ممیزی و اختلافی وجود ندارد و عرب، عجم، لر، بختیاری، شوشتری و دزفولی کرد، آذری، بلوچ و ترکمن با مسالمت در کنار هم زندگی می‌کنند و هیچ قوم، رنگ، مذهب، دین و قبیله‌ای بر دیگری ارجحیت ندارد، همه ملت ایران از هر رنگ، سبک و سیاقی افتخارشان این است که ایرانی و مسلمان هستند و تنوع قومی در کشور نه تنها مایه نگرانی نیست بلکه یک فرصت است که از آن در راه توسعه کشور استفاده می‌شود.
متاسفانه دشمنان خارجی،گروه‌های تندرو و افراطی چون وهابی‌ها و سلفی‌ها سعی در ایجاد اختلاف دارند و قصد دارند که با سوء استفاده از تفاوتهای قومیتی و مذهبی و دینی تضاد و اختلاف را در جامعه گسترش دهند و متاسفانه عده ای در داخل نیز دانسته یا ندانسته با این گروه همنوا شده و می خواهند در عمل، گزینش، استخدام و انتصابات و تبلیغات آنگونه که جمهوری اسلامی می خواهد عمل نکنند و موجب تضاد و تفرقه را در جامعه فراهم کنند اما باید آگاه باشیم که این توطئه دشمنان است و می خواهند با ایجاد تفرقه در ایران اهداف شوم خود را پیاده کنند .
همگان باید بدانیم که این تفاوت و تنوع قومی و مذهبی در کشور مانند باغ و مزرعه زیبایی است که در آن همه نوع گل و گیاه روییده است که همین تنوع باعث زیبایی آن می شود و وحدت ملی ما بر اساس تنوع موجود در کشور است کسانی هستند که این تفاوت ها را بر نمی تابند و قصد دارند این تفاوت ها را به تضاد تبدیل کنند من به صراحت اعلام می کنم هر کسی بخواهد این تفاوت ها را نادیده بگیرد یا تفاوت ها را به تضاد بدل کند دشمن ملت ایران است و هر کس بخواهد بین یک قوم با قوم دیگر تفاوت قایل شود یا قومی را بر قوم دیگر ترجیح دهد دشمن ملت ایران است و خداوند نیز دشمن این دشمنی ها و تضادها و نزاع هاست.
بنابراین افرادی که به اختلافات دامن زده و به دنبال ایجاد خشونت و تفرقه بین اقوام و مردم هستند در زمره دشمنان قرار داشته و افرادی که به ایجاد وحدت و همدلی و برادری دامن می‌زنند در زمره دوستان واقعی مردم هستند.
اینجانب باز هم تاکید می کنم اقوام ایرانی نه تنها برای کشور هیچ‌گاه تهدید نبوده اند بلکه همواره پشتیبان اصالت و امنیت این مرز و بوم نیز بوده اند و اعتماد به اقوام واقلیت های دینی و مذهبی، از راه های اصلی رفع تهدیدات دشمنان است که باید به آن توجه داشت. در واقع امنیت امروز کشور به خاطر وحدت اقوام مختلف است و هر کس در هر لباس، زبان و مقامی مردم را به تفرقه دعوت کند، دشمن مردم، رهبری و انقلاب است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =