مصدوم ترین ترکیب لیگ برتر در قرن 21 را بشناسید

همیشه مصدومیت اتفاقی است که ممکن است زندگی یک فوتبالیست را تغییر دهد.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین؛ مصدومیت ها مهمان های نا خوانده ای هستند که به راحتی می توانند یک فوتبالیست را به پایان خط برسانند. خیلی از بازیکنان فوتبال بعد از سپری کردن دوران مصدومیت خود دیگر آن بازیکن قبل نشدند. خیلی ها هم شانس آورده اند که بعد از مصدومیت خود با اقبال مربی مواجه شدند و به ترکیب بازگشتند. البته بعضی ها هم بودند که طعم مصدومیتشان با دیگران فرق داشت. مثل اریک آبیدال یا چند بازیکن دیگر که اسیر بیماری سرطان شدند. ولی جالب اینجاست که اکثر فوتبالیست های دچار سرطان، با این بیماری جنگیدند و پیروز شدند. لیگ برتر انگلیس هم از آن دسته لیگ هایی بوده که همیشه از خود مصدومان زیادی به جا گذاشته است. شاید سطح کیفی بازی که باعث می شود تیم ها خیلی مسابقه را جدی بگیرند، موجب این اتفاق شده است.

بد نیست در گزارشی جالب به مصدوم ترین ترکیب لیگ برتر انگلیس در قرن 21 نگاهی بیندازیم :

 

دروازه بان :

 گوردون ( 913 روز دوری از میادین ) آنتونی گوردون دروازه بانی است که در زمان حضور خود در ساندرلند به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه زانو مدت زیادی از میادین دور ماند. این دروازه بان اسکاتلندی هم اکنون فوتبال خود را در تیم سلتیک ادامه می دهد.

مدافعین :

هیبرت ( 1280 روز دوری از میادین ) تونی هیبرت در سال 2007 زمانی که برای اورتون بازی می کرد دچار مصدومیت شد و بسیاری از بازیهای تیم خود را از دست داد. هیبرت از دسته بازیکنان وفاداری است که حتی پیشنهاد منچستر یونایتد را هم رد کرده و همچنان در اورتون توپ می زند.

لدلی کینگ ( 1318 روز دوری از میادین ) کاپیتان تیم تاتنهام انقدر از ناحیه زانو مصدوم شده است که در این زمینه شهرت خاصی پیدا کرده است. هضم این مصدومیت ها برای کاپیتان سابق تاتنهام انقدر سخت بود که او 3 سال قبل، بعد از 13 سال حضور در تاتنهام از فوتبال خداحافطی کرد.

استیون تیلور ( 1205 روز دوری از میادین ) این دفاع با تجربه نیوکاسل هم مثل دیگر بازیکنان حاضر در این ترکیب مصدومیت شدیدی را پشت سر گذاشت. البته تیلور که حالا به مرز 30 سالگی رسیده هنوز هم برای نیوکاسل در قلب دفاع مهره ای مطمئن به شمار می آید.

آسو اکوتو ( 752 روز دوری از میادین ) این مدافع کامرونی نسبت به سایر بازیکنان این ترکیب مدت کمتری اسیر مصدومیت بوده است. اکوتو که سابقه بازی در اورتون را هم دارد با پایان دوزان مصدومیتشريال در کیو پی آر خوب ظاهر شد. او نظر مثبت مسئولان باشگاه سن اتین را جذب کرد و هم اکنون برای این تیم فرانسوی بازی می کند.

هافبک ها :

آبو دیابی ( 2156 روز دوری از میادین ) دیابی در این ترکیب بیشتر از هر کسی از میادین دور مانده است. هافبک فرانسوی و سابق آرسنال فصل جدید در لیگکشورش و برای تیم مارسی بازی می کند.

توماس روسیچکی ( 1118 روز دوری از میادین ) شاید در بین همه، مصدومیت روسیچکی تاثیر بیشتری روی کار تیم او داشت. آرسنال در مدت دوری این هافبک اهل چک از میادین خیلی در خط هافبک ضربه خورد و چه بسیار بازیهایی که به دلیل نبود این هافبک خوش فکر برای آنها با شکست همراه شد. جالب اینجاست که روسیچکی هم اکنون باز هم به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو قادر به همراهی تیمش نیست.

اوون هارگریوز ( 1179 روز دوری از میادین ) هارگریوز که سابقه بازی در بایرن مونیخ و منچستر یونایتد را دارد در زمان حضور خود در منچستر سیتی دچار این مصدومیت طولانی مدت شد. مصدومیتی که باعث شده او این روزها به جای حضور در مستطیل سبز در حوزه کارشناسی فوتبال فعالیت کند.

مهاجمان :

تئو والکات ( 1030 روز دوری از میادین ) مصدومیت این مهاجم نه تنها آرسنال بلکه تیم ملی انگلیس را هم خیلی متضرر کرد. والکات از آن دسته بازیکنانی بود که به عنوان تعویض طلایی فوق العاده ظاهر می شد و می توانست بازی را کاملا عوض کند.اما این مصدومیت طولانی مدت والکات کمی روی کیفیت بازی او تاثیر منفی گذاشته است. به طوری که آرسن ونگر از او کمتر استفاده می کند. والکات در فصل جدید لیگ برتر فقط 119 دقیقه برای توپچی ها به میدان رفته است.

ممدی سیدیبه ( 932 روز دوری از میادین ) این مهاجم مالیایی در زمان حضورش در استوک سیتی دچار مصدومیت شد. سیدیبه هم اکنو برای تیم زسکا سوفیه بازی می کند.

ویکتور آنیشبه ( 1096 روز دوری از میادین ) این یازده ماه دوری آنیشبه از مستطیل سبز به دلیل تکل خشن مدافع حریف روی پای او در سال 2009 بود. این مهاجم اهل نیجریه سابقه بازی در اورتون و وست بروم ویچ را دارد.

41257 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =